مردم آمریکا خواسته جدید خود را مطرح کردند/انتصاب‌های دائمی را پایان دهید!

براساس یک نظرسنجی جدید مشخص شد که آمریکایی ها موافق پایان دادن به انتصاب های دائمی و همیشگی برای قضات دیوان عالی این کشور هستند.

مردم آمریکا خواسته جدید خود را مطرح کردند/انتصاب‌های دائمی را پایان دهید!

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای بیزنس اینسایدر، نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و مرکز ایپسوس که اوایل آوریل انجام شد، نشان می دهد که ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از محدودیت دوره برای قضات و اعضای دیوان عالی این کشور حمایت می کنند و فقط ۲۲ درصد موافق انتصاب های مادام‌العمر در این راستا هستند.

قضات دیوان عالی در حال حاضر انتصاب های مادام العمر دارند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۳۸ درصد از شرکت کنندگان از افزایش شمار اعضای دیوان عالی از ۹ به ۱۳ نفر حمایت می کنند و ۴۲ درصد مخالف آن هستند.

پیش از این میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای آمریکا و سناتور میت رامنی، تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری را برای تجدیدنظر در ترکیب دیوان عالی به عنوان توطئه و حمله چپ بنیادگرا به قوه قضائیه این کشور به شدت محکوم کردند.

بایدن گفته که هیئت ۳۶ نفره‌ای را برای بررسی افزایش شمار اعضای دیوان عالی آمریکا  منصوب کرده است.

این اقدام اکثریت محافظه کاران را در بالاترین نهاد قضایی ایالات متحده که با انتصابات دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین به دست آمده بود، از بین خواهد برد که از ۱۸۶۹ میلادی ۹ قاضی بلندپایه بوده است.  این هیئت ۳۶ نفره از پژوهشگران حقوقی شامل لیبرال‌ها (دمکرات‌ها) و محافظه کاران (جمهوری‌خواهان) تشکیل شده است.

قانون اساسی درباره شمار دقیق قضات این نهاد سکوت کرده است و تغییر شمار قضات این نهاد به موافقت و تائید کنگره بستگی دارد.

این نهاد اکنون تحت تسلط محافظه کاران به صورت فزاینده‌ای به مسائلی مرتبط با حق سقط جنین، مهاجرت، حقوق انتخاباتی و آزادی مذهبی می‌پردازد.

پیشنهاد دیگری که در سال‌های اخیر مطرح شده و بررسی می‌شود، محدودیت دوره عضویت قضات عضو این نهاد بوده که تاکنون مادام العمر تعیین شده است.

انتصاب‌های ترامپ رئیس جمهوری پیشین موجب تشدید تمایلات راست گرایانه دیوان عالی شده، به گونه‌ای که از هنگام انتصاب قاضی امی کانی برت به جای روث بیدر گینزبرگ پس از درگذشت او، این نهاد اکنون به نسبت ۶ به سه، تحت تسلط اکثریت محافظه کار قرار دارد.

ت ت
کدخبر: 16270 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها