واکنش وزارت خارجه آمریکا درباره درباره رابرت مالی

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالی درباره نارضایتی رییس کمیته روابط خارجی کنگره درباره اطلاعاتی که وزارت خارجه در زمینه تحقیقات درباره نماینده پیشین آمریکا در امور ایران ارائه کرده است، پاسخ داد.

واکنش وزارت خارجه آمریکا درباره درباره رابرت مالی

به گزارش منیبان، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این که با توجه به نارضایتی رییس کمیته روابط خارجی کنگره از نامه وزارت امور خارجه به کنگره و توضیحات آن راجع تحقیقات درباره بی‌دقتی در رسیدگی به اسناد محرمانه از سوی رابرت مالی، آیا وزارت امور خارجه نمی‌تواند یا نمی‌خواهد اطلاعاتی در این زمینه به کنگره ارائه کند، گفت: من نمی‌خواهم درباره نتایجی که به آن دست یافته‌ایم، نه فقط درباره رابرت مالی، بلکه درباره نتیجه هر گونه تحقیقاتی که انجام می‌دهیم و تصمیماتی که می‌گیریم صحبتی بکنم.

میلر ادامه داد: متذکر می‌شوم که در این نامه ما چند موضوع را روشن کردیم؛ یکی این که برخی حوزه‌ها بود که فکر کردیم ارائه اطلاعات درباره آن‌ها مناسب خواهد بود. به طور مثال، درباره اطلاعات کارکنان مواردی وجود دارد که می‌توانیم به آن‌ها ارائه کنیم و پیگیر خواهیم بود که این کار انجام شود و درباره موضوعات سیاسی با آن‌ها تعامل کنیم.

او افزود: اما برخی حوزه‌ها وجود دارد که  بر اساس رویه ثابت قوه مجریه که مورد تایید رویه قضایی، از جمله دیوان عالی کشور است، ارائه اطلاعات مربوط به تحقیقات درباره آن‌ها به کنگره درست نیست.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 165473 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها