نماینده طراح، طرح تحقیق و تفحص از اداره اوقاف:

ده‌ها هزار میلیارد تومان موقوفه در اداره اوقاف رها شده

نماینده طراح، طرح تحقیق و تفحص از اداره اوقاف می‌گوید: حدود دو سال است که بنده طرح تحقیق و تفحص را کلید زدم و با امضای قابل توجهی از نمایندگان روبرو شد که این نشان می‌دهد نحوه مدیریت مجموعه اوقاف در بسیاری از استان‌ها با گله‌مندی مردم مواجه است، بر همین اساس تعداد زیادی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از اداره اوقاف را امضاء کردند.

ده‌ها هزار میلیارد تومان موقوفه در اداره اوقاف رها شده

سید جلیل میرمحمدی میبدی، نماینده طراح، طرح تحقیق و تفحص از اداره اوقاف در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره سرانجام طرح مذکور گفت: حدود دو سال است که بنده طرح تحقیق و تفحص را کلید زدم و با امضای قابل توجهی از نمایندگان روبرو شد که این نشان می‌دهد نحوه مدیریت مجموعه اوقاف در بسیاری از استان‌ها با گله‌مندی مردم مواجه است، بر همین اساس تعداد زیادی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از اداره اوقاف را امضاء کردند.

او افزود: تقریباً حدود دو سال طول کشید به سوالات ما پاسخ بدهند اما پاسخ کافی داده نشد لذا طرح در کمیسیون فرهنگی مطرح شد و آنجا مصوب و در دستورکار مجلس قرار گرفت. الان بنده متوجه شدم طرح تحقیق و تفحص از اداره اوقاف در دستور صحن علنی مجلس قرار گرفته است. امیدوارم همین سه‌ شنبه و یا سه‌شنبه هفته آتی نسبت به طرح موضوع در مجلس اقدام شود و تحقیق و تفحص صورت بگیرد.

میرمحمدی میبدی در توضیح جزئیات طرح تحقیق و تفحص از اداره اوقاف تصریح کرد: سوالاتی که ما از اداره اوقاف داشتیم و همچنان هم بر روی آن اصرار داریم این است که حدود ده‌ها هزار میلیارد تومان موقوفه به دلایل مشکلاتی که وجود دارد، ده‌ها سال است که رها شده و این موقوفات هیچ‌گونه بهره‌وری ندارند، لذا سوال این است که اداره اوقاف چرا درباره این موقوفات تدبیر نمی‌کند و به این زمینه ورود پیدا نمی‌کند.

او خاطرنشان کرد: سوال دیگر درباره مطالبات اداره اوقاف از دولت است و اینکه چرا اداره اهتمام جدی درباره موقوفاتی که مردم وقف کردند و چشم انتظار بهره‌مندی از نیت خیر خود هستند، ندارد و تلاش جدی در این زمینه نمی‌کند؟ علاوه بر این در مورد واگذاری موقوفاتی که به صورت ترک تشریفات در کلان شهرها اتفاق افتاده سوال پرسیدیم، اینکه به چه افرادی واگذار شده و چرا داده شده است؟

میرمحمدی میبدی در پایان یادآور شد: همچنین نسبت به هزینه کردی که تاکنون اوقاف در حوزه‌های مختلف مخصوصاً بقاع متبرکه داشته، اینکه چه میزان بوده سوال پرسیدیم و سوالات دیگری در مورد مشکلاتی که مردم با وقف روبرو هستند، داشتیم اما در نهایت پاسخی که داده شد کمیسیون و بنده را قانع نکرد، نهایتاً امیدوار هستم با ورود به طرح تحقیق و تفحص از اداره اوقاف پاسخ بسیاری از این سوالات را دریافت کنیم.


ت ت
کدخبر: 166320 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها