اسرائیل این‌بار صدای اروپا را در آورد!+جزییات

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز ناامیدی از تعویق انتخابات مجلس فلسطین، در اظهاراتی شدیدالحن از عدم همکاری رژیم صهیونیستی در خصوص صدور مجوز به بازرسان اتحادیه برای نظارت بر روند انتخابات فلسطین انتقاد کرد.

اسرائیل این‌بار صدای اروپا را در آورد!+جزییات

به گزارش منیبان، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل تصریح کرد که اتحادیه اروپا به طور کلی از برگزاری انتخابات در تمام سرزمین‌ فلسطین از جمله قدس شرقی دفاع می‌کند و همچنان آمادگی دارد تا از این روند حمایت کند. «زیرا استقرار نهادهای منتخب و پاسخگو برای مدیریت عمومی فلسطین حائز اهمیت است.»

وی افزود که اتحادیه اروپا آماده بود تا نمایندگانی را برای نظارت بر انتخابات فلسطین اعزام کند اما طرف اسرائیلی درخواست اتحادیه برای دسترسی به فلسطین اشغالی را بی پاسخ گذاشت.

سخنگوی جوسپ بورل با این حال خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا از این روند دیپلماتیک در فلسطین حمایت کند.

بر اساس فرمان ریاستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، قرار بود انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد ماه) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد ماه) برگزار و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده شود، در ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) برگزارشود.

تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای نخستین بار پس از ۱۵ سال برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی، با استقبال حماس رو به رو شده بود.

با این حال رسانه‌های خبری گزارش دادند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز (جمعه) در پایان نشست در باره برگزاری این انتخابات، گفت: تصمیم گرفتیم انتخابات را تا هنگام تضمین برگزاری آن در قدس، به تعویق بیندازیم. وی افزود: ملت ما همان گونه که در قدس توانایی خود را برای تحمیل اراده اش بر رژیم اشغالگر اثبات کرد، قادر است برگزاری انتخابات را نیز بر آن تحمیل کند.

این در حالیست که تنش‌ها در منطقه با حمله نظامیان صهیونیست به جوانان فلسطینی در قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین طی روزهای اخیر تشدید شده است.

در جریان درگیری‌های اخیر دستکم ۲۰ فلسطینی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. اتحادیه اروپا هفته پیش با صدور بیانیه‌ای به این درگیری‌ها واکنش نشان داد و عمیقا ابراز نگرانی کرد.


ت ت
کدخبر: 18188 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها