آلمان روابط ترکیه با اتحادیه اروپا را امیدوار کننده خواند

وزیر امورخارجه آلمان شامگاه پنجشنبه گفت، روابط ترکیه و اتحادیه اروپا امسال پس از یک دوره تنش امیدوار کننده به نظر می‌رسد.

آلمان روابط ترکیه با اتحادیه اروپا را امیدوار کننده خواند

به گزارش منیبان؛ از دویچه وله، "هایکو ماس" در کنفرانس خبری با همتای ترکیه‌ای خود در برلین، سالجاری را برای روابط آنکارا و بروکسل امیدوارکننده پیش بینی کرد، این درحالی است که ترکیه اصرار دارد در تنش بوجود آمده، اتحادیه اروپا مقصر است.

 ماس در پاسخ به اینکه آلمان در مورد پیشنهاد آنکارا برای عضویت در اتحادیه اروپا چه کار بیشتری می تواند انجام دهد؟ گفت: ترکیه می‌تواند بیشترین سهم را داشته باشد.

مذاکرات در مورد پیوستن کامل ترکیه به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۵ آغاز شد. با این حال، روابط میان بروکسل و آنکارا در سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلاف های زیاد، دچار چالش‌هایی شد.

وزیر امورخارجه آلمان افزود: ما به این گفت‌وگوها علاقه‌مند هستیم، سال گذشته سال سختی در روابط میان اتحادیه اروپا و ترکیه بود، به نظر می‌رسد امسال سال بسیار بهتری باشد.

چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه نیز در مورد نوع استقبال رجب طیب اردوغان در آنکارا از مقامات کمیسیون شورای اروپا ادعاهای تبعیض جنسی را رد کرد و گفت که این حادثه یک مشکل پروتکلی است که ریشه در اختلاف عمیق در اتحادیه اروپا میان شورا و کمیسیون دارد.

وی افزود: من هم در ابتدا وقتی این را دیدم متعجب شدم.

اظهارات چاووش اوغلو در مورد برخوردی است که در جریان مذاکرات آنکارا با درلاین رییس کمیسیون اروپا صورت گرفت و حین آغاز گفت‌وگوی سه جانبه میان اردوغان، درلاین و چارلز میشل رییس شورای اروپا، صندلی برای درلاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپا تعبیه نشده بود.


ت ت
کدخبر: 19121 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها