حسن روحانی: ۵ عملیات بزرگ علیه ما انجام دادند که آخرین آن حمله به سفارت عربستان بود/ روزهای سختی است اقلیت حاکم مشارکت حداکثری و رقابت نمی‌خواهد

رئیس جمهور پیشین گفت: روزهای سختی است اقلیت حاکم مشارکت حداکثری و رقابت نمی خواهد، اقلیت می خواهد انتخابات سرد باشد.

حسن روحانی: ۵ عملیات بزرگ علیه ما انجام دادند که آخرین آن حمله به سفارت عربستان بود/ روزهای سختی است اقلیت حاکم مشارکت حداکثری و رقابت نمی‌خواهد

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین، در هفتمین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی گفت: هفتمین سالروز شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی است. من به همه دوستداران آن شخصیت والا مقام و ملت ایران و خاندان هاشمی به ویژه خانواده محترم ایشان، همسر و فرزندانشان تسلیت عرض می کنم.

حسن روحانی در ادامه افزود: او شخصیتی بود که در سخت ترین شرایط، خود پیش قدم در صحنه برای حل معضلات بود. معمولا در روزهای سخت و پیچیده به صحنه آمدن و‌بار مسئولیت بر دوش گرفتن کار ساده و آسانی نیست. این توصیه آیت الله هاشمی به یاران و دوستداران انقلاب است که هیچ گاه از صحنه سیاست و پیشرفت کشور و مشکلات جامعه پا پس نکشید و در صحنه بمانید. روزهایی بود که هاشمی تنهای تنها بود و من این را بیشتر در حادثه هفت تیر در او دیدم و احساس کردم. آن مرد بزرگ و مدیر بی نظیر نظام جمهوری اسلامی و یار بزرگ امام آیت الله بهشتی، دیگر در میان نبود و آیت الله خامنه ای در بستر بود و هاشمی تنهای تنها بود و به مجلس آمد تا مجلس شورای اسلامی تشکیل شود. افراد را با برانکارد اوردند تا مجلس به حداکثریت برسد.آن روز بار نظام جمهوری اسلامی را بر دوش گرفت. نه تنها بعد از هفت تیر سال ۶۰ هرکجا معظل پیچیده بود و کسی بار گره را بر دوش نمی گرفت هاشمی بی منت به صحنه می آمد. 

رئیس جمهور پیشین تاکید کرد: آیت الله هاشمی باعث شد در سال ۶۲ پیروزی نسبی در عملیات خیبر بدست بیاوریم و به پیروزی والفجر رسیدیم. هاشمی به ما گفت در روزهای سخت به صحنه بیایید امروز سخت تر از دهه ۶۰ است هرچند آن روزها هم سنگین بود اما جبهه دوست و‌ دشمن روشن بود اما الان کار سخت شده است. هیچ‌وقت در اتاق دفتر هاشمی رفسنجانی به روی جناحی باز و جناحی دیگر بسته نبود.

رئیس‌جمهور سابق با بیان این‌که «هاشمی به ما می‌گوید در روز سخت به صحنه بیاییم و امروز یکی از همان روزهای سخت کشور است»، تاکید کرد: حتی گاهی فکر می‌کنم سخت‌تر از سال ۶۰ و ۶۲ و سخت‌تر از دهه ۶۰ است. چرا که آن روز صف دوست و دشمن روشن بود. امروز روزی است که ما در صحنه‌ای قرار گرفته‌ایم که همه باید فکر کنیم اگر هاشمی بود چه می‌کرد.

رئیس‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم یادآور شد: امام راحل تاکید دارند که ما حکومتی را می‌خواهیم که همه مردم در انتخابات مشارکت کنند. امام راحل جمهوری اسلامی و حکومتی برای ما ترسیم کرد که در آن تاکید داشتند هر فردی از افراد ملت حق دارد از زمامدار مسلمین انتقاد کند و او باید به آن انتقاد پاسخ دهد.

روحانی افزود: امروز هم رهبری انقلاب به صراحت می‌گویند یک انتخابات پرشور با مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت باید برگزار شود. من می‌فهمم این سخن رهبری حرف دل اکثریت قاطع ملت ایران است و می‌فهمم اقلیت حاکم از این سخنان رهبری خوش‌شان نمی‌آید.

وی در ادامه بیان کرد: با افزایش بنزین، در مجلس تورم ۴۰ درصدی را پیش بینی کردند اما یک صدم درصد تورم نشد چون مردم با دولت و حکومت بودند. چرا نتوانستند برجام را از بین ببرند؟ ۵ عملیات بزرگ انجام دادند که آخرین آن حمله به سفارت عربستان بود تا برجام را از بین ببرند. چرا ناموفق بودند چون دنیا می دانست ملت پشت دولت است. وزیر خارجه امریکا به وزیر خارجه ما گفته بود ما سال ۹۳ اجتماع سفر اقای روحانی در اصفهان را دیدیم. مشکلات با انتخابات پرشور قابل حل است. الان این امیدواری را با دیدن هیات های اجرایی ندارم اما هنوز هم ناامید نیستم. امروز روز تاریخ شورای نگهبان است. تاریخ عملکرد شورای نگهبان را قضاوت خواهد کرد. باز می خواهید رقیب نفر اول، ارای باطله باشد؟ چرا کاری کردید ۴ میلیون نفر رای باطله بریزند. ملت ما تحول و تغییر می خواهد تحول از اصلاحات بالاتر است مردم زندگی راحت میخواهند. چیزی به نام کرونا در ۲۰۰ سال گذشته نبود و در سه ماهه اول سال ۹۹ صادرات نفت قطع شد و قیمت نفت منهای ۳ دلار شد. باور می کنید چنین شرایطی سال ۹۹ درست شد؟ قبول دارم مردم سختی کشیدند و دیوانه ای بی سابقه به امریکا آمد، کرونا امد، مشکلات هم در داخل بود اما نگذاشتیم زندگی خانوادگی مردم فرو بپاشد.

حسن روحانی افزود: روزهای سختی است. اقلیت حاکم مشارکت حداکثری و رقابت نمی خواهد، اقلیت می خواهد انتخابات سرد باشد. حکومت فرد مهم نیست منافع ملی مهم است. بگذارید مردم خوشحال و امیدوار باشند. باید انقلاب و عظمت ایران حفظ شود. بگذاریم مردم کنار هم قرار بگیرند تا از مشکلات عبور کنیم. درود ما به روان پاک آیت الله هاشمی، امیر کبیر شهدای کرمان و سردار سلیمانی که خون پاک خود را تقدیم کردند.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید اظهار کرد: قیمت کالا و خدمات از سال ۹۲ تا ۹۹ حدودا ۴/۲ دهم شد و از سال ۹۲ تا ۹۹ حقوق کارمندان پنج برابر و حقوق کارگران پنج و نیم برابر، حقوق بازنشستگان ۷ برابر، حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد هم حدود ۱۲/۷ دهم شد. در ان شرایط سخت تورم ما ۳۶/۴ دهم و رشد اقتصادی ما ۴ بود و رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود  ۶/۷ بود. فرق ما با دولت فعلی حمایت مردم است. در برابر سخنان مردم سر فرود بیاوریم. مشروعیت ما با مردم است.

حسن روحانی گفت: برای اولین بار در سال ۹۸ و ۱۴۰۰ ما انتخابات حداقلی داشتیم. این درد را کجا ببریم؟ شما که می‌گفتید دولت حاکم محبوبیت ندارد پس چرا هر کس کوچکترین حمایتی از دولت کرد آن را ردصلاحیت کردید؟ همه طرفداران دولت را تایید می‌کردید، رای نمی‌آوردند. چرا سال ۹۸ کاری کردید که اکثریت مردم پای صندوق رای نیامدند. در ۹۲ نزدیک ۷۳ درصد و در ۹۶ بیش ار ۷۳ درصد مردم پای صندوق رای آمدند.

وی در ادامه گفت: صداوسیما از آن ملت است. نیروهای مسلح اختصاص به حزب و جناح خاصی ندارد. همه این نهادهای عظیم و بزرگ فوق جناح هستند. خدا نکند روزی پیش بیاید که مردم احساس کنند رد یا تایید صلاحیت‌ها حزبی شده است. آن روز، روز خطر برای نظام و انقلاب ماست. انقلاب و نظام متعلق به همه ملت است.


ت ت
کدخبر: 196138 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها