سیاستمدار روس:

جنایات اسراییل فقط با این روش متوقف می‌شود

ماکسیم شوچنکو نماینده سابق مجلس اجتماعی روسیه معتقد است: جنایات اسراییل در نوار غزه و علیه فلسطینیان فقط با فشار جامعه جهانی متوقف خواهد شد.

جنایات اسراییل فقط با این روش متوقف می‌شود

به گزارش منیبان؛ شوچنکو از کارشناسان مطرح روسیه در امور خاورمیانه و رییس پیشین مرکز پژوهش های راهبردی مذاهب و سیاست های جهان معاصر این کشور، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسراییل هیچگاه بطور داوطلبانه و بدون فشار جهانی به اقدامات ضدانسانی خود علیه فلسطینیان پایان نخواهد داد.  

این سیاستمدار روس که از طرفداران و حامیان فلسطین در روسیه محسوب و بارها خواستار تاسیس حکومت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شده است، گفت: فلسطینیان حق دارند در سرزمین ابا اجدادی خود دارای حکومت مستقل شوند و در آرامش زندگی کنند.

نماینده سابق مجلس اجتماعی روسیه گفت که حمایت بی چون و چرای غرب بویژه آمریکا از اسراییل، سیاستمداران این رژیم را برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه فلسطین جری تر و گستاخ تر می کند.

 

حمله به غزه مشمول جنایات ضدبشری است

 رییس پیشین مرکز پژوهش های راهبردی مذاهب و سیاست های جهان معاصر روسیه، تصریح کرد که حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به اماکن مسکونی  غزه مشمول جنایات ضدبشری است و جامعه جهانی باید آن را محکوم کند.

وی افزود:حمله به دفاتر  رسانه ها در برج «الجلاء»، نمونه دیگری از اعمال ضدانسانی اسراییل است که با هدف خاموش کردن صدای رسانه های بین المللی انجام گرفت.

کارشناس روس با بیان اینکه غرب نسبت به این اقدام اسراییل نیز سکوت معنی دار داشت که حاکی از تایید است، اظهار کرد: چنین رفتاری در برابر اعمال ضدبشری و علیه رسانه ها، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد:اگر چنین عملی و حتی در مقیاس بسیار پایین تر در کشورهای مخالف سیاست های آمریکا و متحدانش انجام می گرفت به شدت محکوم و هجمه خبری جهانی علیه آن کشور سازماندهی می شد.  

به گفته شوچنکو چنین حمایتی از اسراییل فقط یک پیام دارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و مقامات دیگر تل آویو می توانند به سیاست های اشغالگرانه ادامه دهند و از طرف غرب محکوم نشوند.  

رژیم صهیونیستی روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) در اقدامی برخلاف قوانین بین‌المللی برج «الجلاء» غزه را که علاوه بر واحدهای مسکونی، شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی نیز در آن مستقر بودند، هدف قرار داد.

در این برج دفاتر خبری رسانه‌های بین‌المللی از جمله شبکه قطری الجزیره و خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس قرار داشت و اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

نماینده سابق مجلس اجتماعی روسیه گفت: تنها راه حل مساله فلسطین و پایان مناقشه تاسیس حکومت مستقل در این کشور است تا مردم رنج دیده این سرزمین بتوانند در حکومت مستقل خود پیشرفت کنند.

وی افزود: آنچه که بر نوار غزه و کرانه غربی رود اردن تحمیل شده است، نقض قوانین بین المللی است و میلیونها نفر ساکنان این مناطق از حقوق اولیه ازجمله سفر به کشورهای دیگر و ارتباط خارجی محروم و هر از چندگاهی شاهد اشغال مناطق خود می شوند.

شوچنکو گفت: جامعه جهانی باید به فلسطین کمک کند تا به این وضع پایان داده شود و در مذاکراتی نیز که در آینده برگزار می شود باید حق فلسطین برای تاسیس حکومت مستقل و پایان اشغالگری مورد تاکید قرار گیرد و سازمان ملل بر اجرای قطعنامه های خود در مورد طرح دو دولت اصرار کند. 

ت ت
کدخبر: 20827 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها