زنگ خطر برای آسیا به صدا در آمد!+جزییات

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد با افزایش بی رویه و گسترش غیرقابل کنترل ویروس کرونا در کشورهای آسیایی طی چند هفته گذشته ،زنگ خطری جدی نواخته شده است .

زنگ خطر برای آسیا به صدا در آمد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از پایگاه خبری  بلومبرگ، در پی افزایش و گسترش غیرقابل کنترل ویروس کرونا زنگ خطری جدی باید در سراسر آسیای جنوب شرقی به صدا درآید. 

براساس این گزارش ،هم اکنون شیوع ویرس کرونا در بسیاری از کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا مانند هند ،تایلند،مالزی و ویتنام حتی بیشتر از موج اول در حال گسترش است.

در  اندونزی با ابتلای روزانه شش هزار نفر و  در فیلیپین با ابتلای بیش از شش هزار و 800 نفر به کرونا ،شرایط  هر روز وخیم تر می شود.

این پایگاه خبری آمریکایی، وضعیت کشورهای فقیر برای مقابله با کرونا را وخیم تر اعلام و اضافه کرد برای مثال کامبوج در ماه گذشته با چنان موجی از همه گیری مواجه شد که رهبر این کشور « هان سن » اعلام کرد کشورش در« لبه مرگ » قرار گرفته است. از اوایل ماه آوریل این کشور بیش از ۲۴ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است. 

تعداد مبتلایان به کرونا در لائوس که در آوریل/فروردین کمتر از ۵۰ مورد ابتلا را ثبت کرده بود و در حال حاضر به بیش از هزار و ۷۰۰ مورد رسیده است. 

شرایط در میانمار در مقایسه با سایر کشورها نیز متفاوت است چرا که  از زمان وقوع کودتای نظامی در فوریه آمار دقیقی از میزان انتشار این ویروس یا تست های شناسایی افراد بیمار در دست نیست. 

بر پایه این گزارش به دلیل شرایط اقتصادی بعید است که کشورها مایل باشند محدودیت های سختگیرانه ای را که در سال ۲۰۲۰ اعمال می کردند، تکرار کنند و با روند بسیار کند واکسیناسیون در بسیاری از کشورها ممکن است شرایط بسیار پیچیده و خطرناک شود. 

این در حالی است که کشورهای ثروتمندی چون سنگاپور و تایوان که به دلیل کنترل و مهار ویروس زبانزد بودند نیز در حال حاضر در امان نیستند و با موج جدید ویروس دست و پنجه نرم می کنند . 

در این میان کشور ثروتمند دیگری مانند ژاپن که میزبان بازی های المپیک است نتوانسته میزان ابتلا به این ویروس را کاهش دهد و یکی از کندترین کشورها در واکسیناسیون به شمار می آیند. 

گفتنی است آسیا در این شرایط تنها نیست. مقامات کشورهای آمریکای جنوبی نیز با موج های جدید ویروس کرونا مبارزه می کنند و نگران گونه‌های جهش یافته این ویروس هستند که این بار از برزیل می آید، همان کشوری که رئیس جمهورش این بیماری را به تمسخر می گرفت. 

این گزارش تنها راه مقابله با کرونا را واکسیناسیون می داند و در ادامه اضافه کرد تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیایی با واکسیناسیون گسترده اقدام به برداشتن محدودیت ها کرده اند که با توجه به روند کند واکسیناسیون در آسیا خطر همه گیری کرونا در این کشورها زیاد است.

تجربه شیوع کرونا در هند و برزیل نشان داد، بی‌توجهی به این بیماری هزینه های بسیار سنگینی برای کشورها داشته است بنابراین باید به سرعت موردهای جهش یافته شناسایی شود تا از  پخش موارد جلوگیری شود.


ت ت
کدخبر: 21691 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها