نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

عراقچی رای اعتماد کابینه را کسب می‌کند| عراقچی متناسب با فکر مجلس صحبت کرد

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به باور من آقای عراقچی در میان گزینه‌های موجود بهترین گزینه هستند و به نظرم ایشان رای اعتماد نمایندگان را کسب می‌کنند.

عراقچی رای اعتماد کابینه را کسب می‌کند| عراقچی متناسب با فکر مجلس صحبت کرد

احمد بخشایش اردستانی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی منیبان در خصوص سیدعباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: ایشان انسان خوبی هستند اما بالاخره هر فردی یک سری نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف دارد. به باور من آقای عراقچی در میان گزینه‌های موجود بهترین گزینه هستند. به نظرم ایشان رای اعتماد نمایندگان را کسب می‌کنند اما با یک سری چالش‌ها نیز مواجه هستند.

او افزود: یکی از نقاط قوت آقای عراقچی این است که مجلس و نمایندگان می‌دانند که اگر ایشان رای اعتماد نگیرد افرادی در تیم آقای پزشکیان هستند و وارد خواهند شد که مطلوب مجلس نخواهند بود به همین جهت ایشان می‌تواند رای کسب کند. اگر ایشان رای نیاورد آقای سرمدی یا افراد دیگری معرفی می‌شوند و از این‌رو آقای عراقچی از آن افراد مطلوب‌تر است.

بخشایش اردستانی تصریح کرد: باید همه صحبت‌های آقای عراقچی را شنید اما ان‌شاالله بتوانند به سوالات پاسخ منطقی بدهند. به طور کلی آقای عراقچی برای تصدی وزارت امور خارجه گزینه خوبی هستند اما مخالفان جدی و چالش‌های سختی پیشرو دارند. از این‌رو مهم است که مخالفان ایشان درصحن روی چه مواضعی تاکید کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای عراقچی تلاش می‌کنند خودشان را با خواسته‌های کمیسیون تطبیق دهند و خواسته‌های کمیسیون هم موضوعاتی هستند در جهت منافع ملی؛ اما باز هم می‌گویم در نهایت آقای عراقچی رای اعتماد خواهد آورد.

او افزود: زمانی که مجلس به آقای عراقچی رای می‌دهد یعنی ایشان را قبول کرده و زمانی که مجلس به کسی رای اعتماد می‌دهد یعنی با آن فرد همراهی و همکاری می‌کند.

بخشایش اردستانی گفت: مواضع آقای عراقچی کلاسیک بود یعنی متناسب با فکر مجلس صحبت می‌کردند و البته هر کسی دیگری نیز جای ایشان بود همین‌گونه صحبت می‌کرد.


ت ت
کدخبر: 230968 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها