نشست فوق العاده لبنان، تل‌آویو و سازمان ملل

ژنرال استفانو دل کول فرمانده کل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) روز جمعه از "نشست فوق العاده نظامی " بین لبنان و اسرائیل در سایت سازمان ملل در راس الناقوره در جنوب لبنان خبر داد.

نشست فوق العاده لبنان، تل‌آویو و سازمان ملل

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رسمی لبنان، براساس بیانیه صادر شده از نیروهای یونیفل، در این جلسه محور بحث ها طول خط آبی، موارد نقض زمینی و هوایی [مرزی] همچنین سایر موارد در حیطه اختیارات یونیفل متمرکز خواهد بود که در قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و سایر قطعنامه های مربوطه مندرج است.

در این بیانیه اشاره شده است: در پی حوادث زیادی که در طول خط آبی و در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۵ ماه می (۲۳ اردیبهشت تا ۴ خرداد) در نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت رخ داده است، ژنرال دل کول بر اهمیت جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تأکید کرد، اتفاقاتی که بیانگر متزلزل بودن استقرار در طول خط آبی و نیز حفظ ثبات در منطقه است.

فرمانده کل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) خواستار همکاری کامل دو طرف در تحقیقات جاری یونیفل در خصوص حوادث [اخیر] شده است.

مرز جنوبی لبنان همزمان با تشدید تنش‌های اخیر در نوار غزه و جنگ ۱۲ روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، شاهد تظاهرات‌های گسترده بوده است.


ت ت
کدخبر: 23493 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها