میزان اثربخشی سومین واکسن چینی کرونا ۶۵.۷ درصد اعلام شد

چین اعلام کرد: بر اساس نتیجه آزمایش های بالینی در چند کشور، اثربخشی سومین واکسن کرونا چین در پیشگیری از ابتلا به کرونا که با همکاری ارتش این کشور و شرکت کانسینو تولید شده، به ۶۵.۷ درصد می رسد.

میزان اثربخشی سومین واکسن چینی کرونا ۶۵.۷ درصد اعلام شد

به گزارش منیبان؛ شرکت کانسینو روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: آزمایش های بالینی این واکسن هم اکنون در پنج کشور پاکستان، روسیه، آرژانتین، مکزیک و شیلی در حال انجام است.  

پیش از این نیز دو واکسن سینوفارم و سینوواک چین هم مجوز استفاده اضطراری را اخذ کرده بودند داده‌های موجود نشان می‌دهد که میزان اثربخشی واکسن سینوفارم ۷۹.۳۴ درصد است و به خاطر هماهنگی ایمنی، اثربخشی، سهولت دسترسی و قابلیت مصرف به تایید اداره ملی نظارت بر داروی چین رسیده است.

شرکت سینوواک هم اثربخشی واکسن ساخت خود را ۹۱.۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: هیچ گونه عوارض جانبی جدی در آزمایش های بالینی این واکسن مشاهده نشده است.

کارشناسان چین مدعی هستند که واکسن های ساخت این کشور با اقبال عمومی در جهان مواجه شده اند آنها دلیل این اقدام را در «کارآمدی و ایمن سازی» واکسن ها می دانند و می گویند: شاخص های بدست آمده مربوط به ایمنی و کارآمدی واکسن های ضد کرونای تولید شده در چین فراتر از استانداردهای لحاظ شده توسط سازمان بهداشت جهانی بوده است.

این کارشناسان دلیل بعدی اعتماد جهان به واکسن های کرونا ساخت چین را در «قابلیت ذخیره سازی، حمل و نقل در محیطی با دمای ۲ الی ۸ درجه سانتیگراد» می دانند و معتقدند این قابلیت، هزینه های مربوط به ذخیره سازی و حمل و نقل این واکسن ها در کشورهای در حال توسعه را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

در حال حاضر، کشورهای شیلی، امارات متحده عربی، بحرین، مصر، اردن، ترکیه، اندونزی، برزیل، پاکستان، نپال، تایلند، کامبوج و تعداد دیگری از کشورهای جهان استفاده از واکسن های تولید شده ضد کرونا توسط چین را تصویب و مجوز استفاده از این واکسن ها را صادر کرده اند؛ بر اساس داده های در حال تکمیل، بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان درخواست واردات واکسن های چینی ضد کرونا را مطرح کرده اند و سران بسیاری از کشورهای دنیا نیز در انظار عمومی با واکسن های چینی واکسینه شده اند.

ت ت
کدخبر: 2390 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها