مرگبارترین سلاح جهان آبروی روسیه و پوتین را برد!

تصاویر ماهواره‌ای که در پایان سپتامبر گرفته شده کارشناسان تسلیحاتی را به این باور رسانده که روسیه تلاش کرده موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید خود، «سَرمَت آر.اس ۲۸» را آزمایش کند، اما دچار شکست شده و نگرانی‌هایی را در مورد زرادخانه هسته‌ای این کشور به وجود آورده است.

مرگبارترین سلاح جهان آبروی روسیه و پوتین را برد!

به گزارش منیبان، تصاویر ماهواره‌ای که در پایان سپتامبر گرفته شده کارشناسان تسلیحاتی را به این باور رسانده که روسیه تلاش کرده موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید خود، «سَرمَت آر.اس ۲۸» را آزمایش کند، اما دچار شکست شده و نگرانی‌هایی را در مورد زرادخانه هسته‌ای این کشور به وجود آورده است.

این موشک ۳۵ متری که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارد، در گزارش‌های گذشته از سوی رسانه‌های مختلف داخل و خارج از روسیه با عنوان «شیطان ۲» و «مرگبارترین سلاح جهان» معرفی شده است و به دلیل توانایی‌های تخریبی ادعایی‌اش نگرانی‌هایی را افزایش داده است.

اما تصاویر اخیر یک گودال بزرگ در یک سایت پرتاب در پلِسِتسک در شمال روسیه را نشان می‌دهد. این کشف نخستین بار در ۲۱ سپتامبر توسط یک تحلیلگر منبع‌ باز با نام مستعار «MeNMyRC» در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد. او نوشت: «همان‌طور که کاملاً مشهود است، آزمایش موشک سرمت آر.اس ۲۸ کاملاً شکست خورده است. موشک در محل پرتاب منفجر شده و یک گودال بزرگ بر جای گذاشته و سایت آزمایش را تخریب کرده است.»

منبع: رویداد ۲۴ 


ت ت
کدخبر: 240580 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها