وزیر بهداشت:

بخش زیادی از مطالبات پرستاران پرداخت شد/ سهمیه‌های ورودی رشته پزشکی بیش از حد است

وزیر بهداشت گفت: مطالبات پرستاران در زمینه اضافه‌ کاری حدود هفت ماه از ۱۴۰۲ باقی مانده و به اردیبهشت ۱۴۰۳ رسیده است که مقدار زیادی از آن پرداخت شده است.

بخش زیادی از مطالبات پرستاران پرداخت شد/ سهمیه‌های ورودی رشته پزشکی بیش از حد است

به گزارش منیبان، محمدرضا ظفرقندی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره مطالبات پرستاران اظهار کرد: هم برای پرستاران و هم شرکت‌های تولیدی دارو از صندوق ذخیره ارزی و هم از دولت و بیمه مطالباتی که مدت‌ها به تعویق افتاده بود‌ بخش عمده‌ای پرداخت شده است.

وی افزود: مطالبات پرستاران در زمینه اضافه‌کاری حدود هفت ماه از ۱۴۰۲ باقی مانده و به اردیبهشت ۱۴۰۳ رسیده است که مقدار زیادی از آن پرداخت شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در زمینه دارویی هم به همین شکل عمل شده و بخشی از مطالبات پرداخت شده و مابقی نیز به همین ترتیب پرداخت می‌شود.

وزیر بهداشت درباره سهمیه‌های ورودی رشته پزشکی در دانشگاه‌ها گفت: اینکه سهمیه‌های ورودی رشته پزشکی بیش از حد است را همه اذعان دارند. موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و رئیس‌جمهوری دستور داد کارگروهی از وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان سنجش این سهمیه‌ها را بازبینی کنند.

ظفرقندی درباره تامین ارز داروهای کمیاب برای بیماری‌های صعب‌العلاج تاکید کرد: برنامه دولت این است در این زمینه تامین ارز برای داروهایی که مواد اولیه آن وارداتی است صورت گیرد و برای داروهایی که در داخل تولید می‌شود نیز تامین لازم انجام شود و سعی می‌کنیم در این زمینه کمبود زیادی نداشته باشیم.


ت ت
کدخبر: 240920 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها