اعلام خطر رئیس جمهور در مورد حرکت به سمت موج چهارم کرونا

رئیس جمهور در مورد حرکت به سمت خیز چهارم همه گیری کرونا اعلام خطر کرد.

اعلام خطر رئیس جمهور در مورد حرکت به سمت موج چهارم کرونا

به گزارش منیبان، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز یک سال از ورود کرونا به کشور می‌گذرد. نه عالمان ما چنین چیزی را پیش بینی می کردند و نه فکر می کردند چنین حوادثی پیش می آید. کرونا هر روز به شکل جدیدی ظاهر می شود و شاهد جهش های خاصی از این ویروس هستیم.

دکتر روحانی افزود: هیچ یک از داروهایی که اعلام و استفاده می شود درمان دقیق و واقعی نیستند، شاید تاثیراتی داشته باشد. فعلا بشر نتوانسته درمانی برای این بیماری پیدا کند. تولید واکسن 2 سال 5 سال و گاهی 10 سال زمان می برد. بنابراین راه اضطرار را انتخاب کردند و مجوز تزریق عمومی را به اصرار پس از یک سال دادند. در اینکه این واکسن چقدر موثر است هنوز مشخص نیست. در اینکه این واکسن تا چه حد ایمنی ایجاد می کند، روشن نیست.

او تاکید کرد: چاره کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و همچنین تجمعات باید همچنان کم شود.

دکتر روحانی بیان کرد: مراقبت نسبت به ورودی های خارج به داخل باید بیشتر شود این مورد قابل گذشت نیست. باید سریع تر ویروس جهش یافته جدید را بشناسیم. باید برای جلوگیری از خیز چهارم دست به دست هم دهیم. وضعیت قرمز هفته پیش نداشتیم اما امروز در برخی شهرستان های استان خوزستان وضعیت، قرمز شده است. این اعلام خطر برای همه است یعنی حرکت به سمت جهش چهارم است.


ت ت
کدخبر: 2652 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها