چین بازهم رکورد دیگری را جابه‌جا کرد!

مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کردند تا کنون افزون بر ۱.۳ میلیارد دوز واکسن کرونا در سرزمین اصلی چین تزریق شده است.

چین بازهم رکورد دیگری را جابه‌جا کرد!

به گزارش منیبان؛ از گلوبال تایمز،  چین در حال تحقیق و تولید ۷۱ واکسن ضد کرونا است که به اعتقاد «جونگ نانشان» ویروس شناس معروف چینی بیشتر آنها در برابر سویه دلتا (Delta) هم موثر هستند. این آمار چین را به کشوری تبدیل می کند که بیشترین تعداد واکسن در دست تحقیق را دارد.

از این ۷۱ واکسن ۹ مورد تا کنون استفاده شده است. سازمان جهانی بهداشت نیز به دو واکسن سینوفارم و سینوواک چین مجوز استفاده اضطراری داده است.

این آمار در حالی است که «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز امروز دوشنبه در توییتی نوشت که کشورش ۴۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا به حدود ۱۰۰ کشور ارسال کرده است.

وی افزود: پکن به تلاش خود در زمینه اهدا واکسن به دیگر کشورها ادامه خواهد داد.

شیوع سویه دلتا جامعه جهانی را نگران کرده است، روزنامه نیویورک‌تایمز بتازگی گزارش کرده است اگرچه افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند تا حد زیادی در برابر ویروس جدید مصون هستند، اما برخی مطالعات نشان می‌دهند واکسن‌ها در برابر سویه دلتا کارآیی کمتری دارند و این کارآیی در کسانی که تنها یک دوز واکسن مصرف کرده‌اند کمتر هم می‌شود.

با توجه به شیوع سویه های گوناگون ویروس کرونا در جهان، سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفته است بجای نام کشورها از الفبای یونانی برای نامگذاری گونه‌های کرونا استفاده کند، نوع جهش‌یافته‌ دلتای ویروس کرونا با نام علمی B.۱.۶۱۷.۲ اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در ایالت «مهاراشترای» هند دیده شد و به سرعت در سراسر هند و تمام دنیا پخش شد به همین دلیل ابتدا این نوع ویروس، جهش هندی ویروس کرونا نامیده می‌شد و بعدا به دلتا تغییر نام یافت.


ت ت
کدخبر: 27814 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها