اتحادیه اروپا صدای روسیه را در آورد/افغانستان موضوع اصلی است!

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه همه در برابر آنچه که در افغانستان می گذرد مسوولیت مشترک دارند، انتقاد کرد.

اتحادیه اروپا صدای روسیه را در آورد/افغانستان موضوع اصلی است!

به گزارش منیبان، زاخارووا روز جمعه در کانال تلگرام خود خاطرنشان کرد که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که همه در برابر آنچه  در افغانستان می گذرد مسوولیت مشترک دارند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از این رویکرد سران اتحادیه اروپا گفت: آنها در ابتدا مساله را بوجود می آورند و سپس به جستجوی افراد و طرف های مسوول در بروز این وضعیت می پردازند و بعد از آن خواستار تلاش های مشترک می شوند. 

زاخارووا گفت: آنها (کشورهای غربی) به همین گونه در عراق، لیبی رفتار کردند و همینک نیز در افغانستان به این شیوه رفتار می کنند. 

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی در کنفرانس بین المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه ای چالش ها و امکانات» گفت که اتحادیه اروپا از فرایند های سیاسی در افغانستان برای حل و فصل مناقشه در این کشور حمایت می کند.

به گفته وی، پیروزی جنگی گروه طالبان منجر به منزوی شدن کل منطقه می شود. 

بورل این را نیر گفت که همکاری افغانستان با اتحادیه اروپا بر اساس دستاوردهای دمکراتیک بدست آمده در یک دهه اخیر استوار خواهد شد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که همه دربرابر اوضاع افغانستان مسوولیت مشترک دارند.

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه «طالبان» به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن‌تر کرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، آمریکا تاکنون ۹۵ درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و به همین دلیل گروه طالبان فعالتر شده و مناطق جدید در این کشور را به تصرف در آورده است.


ت ت
کدخبر: 29321 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها