آلمان در بحران/مرکل از قافیه جا ماند!

چند روز پس از وقوع سیل مرگبار و بی سابقه در یک قرن اخیر در آلمان و شمال غرب اروپا و کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر در آلمان، آنگلا مرکل صدراعظم این کشور تازه تصمیم گرفته است سری به مناطق سیل زده بزند.

آلمان در بحران/مرکل از قافیه جا ماند!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری د پ آ، عملیات پاکسازی از گل و لای در خیابان های شهرها و روستاهای آلمان در سطحی گسترده آغاز شده است.

پلیس آلمان اعلام کرد که شمار کشته شدگان در سیلاب یکی از مناطق ایالت رایلند فالس به ۱۱۰ نفر رسیده و مرگ ۴۵ نفر دیگر نیز در ایالت همجوار نورث راین وستفالیا تائید شده است که در مجموع آمار کشته ها در این کشور را به بیش از ۱۵۰ نفر می رساند.

پلیس با اشاره به اینکه ۶۷۰ نفر در یک منطقه سیل زده مصدوم شده اند، تاکید کرد که ممکن است شمار تلفات افزایش یابد.

در بسیاری از نواحی اطراف مناطق سیل زده، خطوط برق و تلفن همچنان از دسترس خارج است.

فرانک والتر اشتاینمایر رئیس جمهوری آلمان روز شنبه در دیدار از مناطق سیل زده خواستار همبستگی با قربانیان و کمک های مالی به آنها شد.

در همین حال، اولاف شولز وزیر دارایی آلمان به خبرنگاران گفت که برای بازگرداندن مناطق سیل زده به وضعیت قبلی، عزم ملی نیاز است.

وی تاکید کرد که صدها میلیون یورو برای اختصاص دادن به مناطق سیل زده مورد نیاز است و کابینه به منظور بررسی طرح تخصیص این مبلغ روز چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد.

وی یادآور شد که اختصاص کمک های مالی فوری در راس تخصیص هزینه های طولانی مدت بازسازی که ممکن است میلیاردها یورو باشد، قرار می گیرد.

وزیر دارایی آلمان گفت که اولین بخش از کمک مالی فوری باید در ماه جاری میلادی به دست سیل زدگان برسد.

در این میان، صدها کیلومتر دورتر در باواریای علیای آلمان، منطقه ای موسوم به بیرچتسگادنر لند شامگاه شنبه وضعیت فاجعه بار به دلیل وقوع سیلاب اعلام شد.

برنهارد کرن مدیر این منطقه گفت که دو نفر در این حادثه جان باختند که البته علت مرگ یکی از دو قربانی، طبیعی بوده است که می تواند مرتبط با طوفان باشد.

باران های سیل آسا باعث شده رودخانه آچه در این منطقه شبانگاه طغیان کند. نیروهای آتش نشان و امدادرسان بی درنگ مشغول به امدادرسانی شدند و ۸۹۰ نیروی امدادی نیز در روستاهای به شدت آسیب دیده مستقر شدند.

مناطقی در جنوب – شرق باواریا تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته است و نیروهای آتش نشان و امدادرسان باید به ۵۰۰ حادثه روی داده در این مناطق پاسخ و مردم را نجات دهند.

به دلیل سیل شدید در بیرچتسگادنر لند حدود ۱۳۰ نفر باید از منازل خود به مکان های امنی منتقل می شدند.

قرار است مارکوس سودر نخست وزیر باواریا و یوآخیم هرمان وزیر کشور این منطقه عصر روز یکشنبه از مناطق سیل زده دیدن کنند.

براساس این گزارش، باران های شدید و سیلاب همچنین مناطقی از بلژیک و هلند را که در همسایگی ایالت های غربی آلمان قرار دارند، دربرگرفته است.

مرکز بحران ملی بلژیک آمار کشته شدگان سیلاب در این کشور تا عصر روز شنبه  را ۲۷ نفر و تعداد مفقودشدگان را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

ت ت
کدخبر: 29683 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها