چین برنامه جدید خود را اعلام کرد/از جمعیت 11 میلیونی ووهان آزمایش کرونا خواهد گرفت+دلیل

مقامات بهداشتی چین اعلام کردند به دنبال شیوع موج جدید ویروس کرونا در شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان، از تمام ساکنان این شهر آزمایش کرونا می گیرند.

چین برنامه جدید خود را اعلام کرد/از جمعیت 11 میلیونی ووهان آزمایش کرونا خواهد گرفت+دلیل

به گزارش منیبان؛ از شینهوا، برای نخستین بار در یک سال گذشته ۷ مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان جایی که اواخر سال ۲۰۱۹  میلادی نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آن گزارش شد روز گذشته /دوشنبه/ شناسایی شده است.

«لی تائو» از مقامات ارشد ووهان امروز سه شنبه، یک روز پس از پیدا شدن ۷ مورد، گفت: این شهر ۱۱ میلیونی به سرعت آزمایش جامع اسید نوکلئیک را برای همه ساکنان آغاز می کند.

در حالی که کشور چین تا ماه گذشته میلادی تقریبا از کرونا پاک شده بود، موج جدیدی از شیوع این ویروس در روزهای گذشته این کشور را فرا گرفته است به طوری که مقامات بهداشتی پکن اعلام کردند در شبانه روز گذشته ۹۰ مود جدید از این عفونت ها را ثبت کرده اند.

علاوه بر این ۵۰ مورد جدید بدون علامت هم در شبانه روز گذشته در چین ثبت شده است در حالی که ۴۹۵ بیمار بدون علامت همچنان تحت نظر پزشک هستند.

ثبت این تعداد، موارد تایید شده ابتلا به کرونا در سرزمین اصلی چین را به ۹۳ هزار و ۱۹۳ نفر می رساند و تعداد کشته ها نیز بدون تغییر در رقم ۴ هزار و ۶۳۶ تن باقی مانده است.

شیوع موج جدید کرونا در چین در حالی است که این کشور در حال بررسی این موضوع می باشد که آیا لازم است به افراد مسن، بیماران مبتلا به بیماری های زمینه ای یا افرادی که در مشاغل پرخطر هستند سومین دُز واکسن کرونا تزریق شود یا نه.

بر اساس آمارهای رسمی افزون بر ۱.۶ میلیارد دُز واکسن کرونا تا کنون در چین تزریق شده است.

ت ت
کدخبر: 31800 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها