آمریکایی‌ها علیه عربستان/بایدن بعد از 20 سال باید به این پرونده رسیدگی کند

شماری از وابستگان جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا خواستار افشای نقش عربستان دراین حادثه شدند.

آمریکایی‌ها علیه عربستان/بایدن بعد از 20 سال باید به این پرونده رسیدگی کند

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای سی ان ان، بیش از ۱۶۰۰ نفر از شهروندان آمریکایی که حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی شان تاثیر داشته، از جو بایدن خواسته اند در محل این حادثه برای گرامیداشت بیستمین سالگرد کشته شدگان آن حاضر نشود مگر اینکه وی اسناد و اطلاعات مرتبط با این حمله را منتشر کند.

در بخشی از نامه این شهروندان آمریکایی آمده است: به رغم درخواست‌های بی‌شمار اعضای دمکرات و جمهوری‌خواه کنگره و صدها عضو خانواده های جان باختگان و آسیب دیدگان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در مورد شفاف سازی  مربوط به این حادثه، از اقدامات برای شفاف شدن دلایل وقوع این حادثه جلوگیری شده و همچنان نسبت به مسئله حادثه ۱۱ سپتامبر به طور غیرقابل توضیحی بی‌توجهی شده است.

"برت  ایگلسون" یکی از امضاکنندگان این نامه که پدرش را در حادثه ۱۱ سپتامبر از دست داده، عنوان کرد: ما می خواهیم شاهد نشانه های محسوسی باشیم که پیش از بیستمین سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر، دولت کنونی آمریکا صادقانه تعهد خود را برای شفاف سازی در مورد این حادثه نشان دهد. اسنادی در مورد یک حمله تروریستی  که ۲۰ سال پیش رخ داده، وجود دارد و هیچ توجیهی برای پنهان کردن آنها وجود ندارد.

ایگسلون به شبکه سی ان ان گفت: خانواده های جان باختگان و آسیب‌دیدگان شایسته این هستند که در مورد این حادثه شاهد اجرای عدالت و مشخص شدن حقایق باشند. همه آمریکایی شایسته این هستند تا حقایق پشت پرده مربوط به اینکه دولت عربستان چه نقشی در این رابطه ایفا کرده را بدانند.

وی افزود: ما از جو بایدن درخواست می کنیم در این راستا اقدام کند و در این مبارزه به ما کمک کند. از رئیس جمهوری می خواهیم در کنار ما باشد تا شاهد اجرای عدالت در مورد حقایق این حادثه باشیم.

در همین حال "جن ساکی" مسئول رسانه ای کاخ سفید اعلام کرد که  رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان نسبت به تحقق وعده ‌اش در دوران رقابت های انتخاباتی مبنی بر تلاش در انتشار اسناد و سوابق مربوط به حادثه ۱۱ سپتامبر متعهد است.

ت ت
کدخبر: 32253 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها