ضربه سنگین به تروریست‌ها/6 نفر کشته شدند

منابع سازمان ملل متحد در سومالی اعلام کردند که ۶ عضو گروه تروریستی «الشباب» وابسته به القاعده در جریان درگیری های تازه این کشور کشته شدند.

ضربه سنگین به تروریست‌ها/6 نفر کشته شدند

به گزارش منیبان، نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا در سومالی خبر دادند که ۶ نفر از اعضای گروه الشباب در جریان درگیری با سربازان آفریقایی در استان «شبلی السفلی» واقع در جنوب این کشور به هلاکت رسیدند.

تارنمای خبری «روسیا الیوم» در این باره نوشت که درگیری ها میان نیروهای آفریقایی (امیسوم) و گروهک تروریستی الشباب در استان جنوبی شبلی السفی روز گذشته (سه شنبه) از سر گرفته شد.

این درگیری ها پس از آن آغاز شد که اعضای گروه الشباب یک بسته انفجاری کنار جاده ای را در مسیر حرکت نیروهای صلح بان اتحادیه آفریفا منفجر کردند که به دنبال آن دو طرف اقدام به تبادل آتش سنگین کردند.

«عبدالقادر محمد نور سیدی»، استاندار شبلی جنوبی در اظهاراتی در باره این درگیری گفت که نیروهای اوگاندایی که در میان نیروهای حافظ صلح آفریقایی فعالیت می کنند، حمله تروریست های الشباب را دفع کردند و دست کم شش نفر از آنان را کشتند.

از سوی دیگر، تارنماهای خبری وابسته به الشباب ادعا کردند که اعضای این جنبش  یک خودرو زرهی متعلق به نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا را منهدم کردند و چند سرباز را کشتند.

گروه تروریستی الشباب یک جنبش مسلحانه وابسته به شبکه «القاعده» و بسیاری از عملیات‌ تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه‌ریزی کرده است. 

سومالی از زمان تأسیس گروهک الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروهک است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ است. 

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در «موگادیشو» پایتخت سومالی حمله کرده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.


ت ت
کدخبر: 32827 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها