تصویب طرح جنجالی توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی!

شهردار قدس اشغالی در سرزمین های فلسطین از تصویب طرحی تازه برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی صهیونیست نشین در جنوب قدس اشغالی خبر داد.

تصویب طرح جنجالی توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی!

به گزارش منیبان، «موشه لیون»، شهردار قدس در این باره گفت که این خانه ها قرار است در منطقه «مفرق بات» نزدیک محله «بیت صفافا» در قدس اشغالی ساخته شود.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان «یدیعوت احارونوت» به تازگی فاش کرد که رژیم صهیونیستی درصدد تصویب طرحی برای ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری است.

این روزنامه اشاره کرد که بررسی ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی با تصویب این طرح به دنبال ساخت واحدهای مسکونی جدید برای یهودیان در مناطق مختلف کرانه باختری است.

بنا بر گزارش ها، ۶۵۰ هزار نفر در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری از جمله قدس اشغالی ساکن هستند.

جامعه جهانی شهرک های صهیونیستی را غیرقانونی می داند و بارها خواستار توقف ساخت شهرک های صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی شده است.

بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، ساخت و گسترش شهرک‌سازی در سرزمین های اشغالی فلسطینی کاملا مردود و مغایر با کنوانسیون‌های جهانی است.

در همین پیوند، شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ۹۵) قطعنامه ۲۳۳۴ را تصویب کرد که در آن خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین شد.


ت ت
کدخبر: 33838 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها