چین با این برنامه به دنبال ایمنی جمعی برای مقابله با کرونا است!

نماینده رییس جمهوری چین در ستاد مقابله با کرونا این کشور اعلام کرد که کشورش تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) به پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون کرونا و متعاقب آن ایمنی جمعی دست می یابد.

چین با این برنامه به دنبال ایمنی جمعی برای مقابله با کرونا است!

به گزارش منیبان؛ «جونگ نان شان» اپیدمیولوژیست ارشد چین طی یک کنفرانس بهداشتی که در حاشیه پنجمین نمایشگاه چین-کشورهای عربی برگزار شد، تاکید کرد: اثربخشی واکسن های چین حدود ۷۰ درصد است و تنها در صورتی که بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت این کشور واکسینه شوند، یک ایمنی جمعی موثر ایجاد خواهد شد.  

وی تاکید کرد: تحقیقات متمرکز روی موج کرونا در گوانگ‌جو در ماه مه نشان می دهد که میزان ایمنی بخشی واکسن های غیر فعال کننده چینی در برابر واریانت دلتای ویروس کرونا نزدیک به ۶۰ درصد، مقابل علائم متوسط بیماری کووید-۱۹، ۷۰ درصد و مقابل موارد شدید ابتلا به این بیماری ویروسی ۱۰۰ درصد است.

جونگ گفت: تازه ترین داده ها نشان می دهند سطح آنتی بادی بعد از تزریق دُز سوم واکسن غیر فعال کننده چینی بعد از یک فاصله ۶ ماهه از تزریق دز دوم، بیش از ۱۰ برابر افزایش می یابد.

بدنبال رشد نرخ واکسیناسیون ضد کرونایی در سراسر جهان، تردیدها نسبت به دوام اثربخشی این واکسن ها نیز رو به افزایش است؛ جونگ تاکید دارد که حتی اگر حفاظت واکسن های تولید داخل چین در برابر واریانت دلتای کرونا بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی با کمی کاهش همراه بوده باشد، باز هم این واکسن ها بسیار کارآمد و مؤثر محسوب می شوند.

این اپیدمیولوژیست چینی گفت که اسرائیل بالاترین نرخ واکسیناسیون را دارد و در عین حال با کاهش شدید موارد ابتلا به کرونا نیز مواجه است اما بر اساس نتایج اولیه، میزان ایمنی بخشی واکسن فایزر مبتنی بر فناوری پیام رسان «آر ان ای» که اسرائیل از آنها استفاده کرده ۹۵ درصد است که این میزان ایمنی بخشی در ۶ ماه بعدی سال به ۳۹ درصد رسیده و کاهش داشته است و این ثابت می کند که اثربخشی واکسن های تولید شده بر اساس فناوری پیام رسان «آر ان ای» صرفا ۶ ماه دوام می آورد.  

در حالی که موارد ابتلا به کرونای آمریکا در ماه آگوست افزایش پیدا کرده، برآورد جونگ این است این افزایش آمار ابتلا به کرونا در آمریکا نیز با سطح ایمنی ایجاد شده در پی تزریق واکسن هایی که اثربخشی آنها ۶ ماه بعد از تزریق کاهش می یابد، در ارتباط است.

در حال حاضر بسیاری از کشورها در حال تحقیق درباره چگونگی ارتقاء کارآمدی واکسن ها از جمله آزمایش تزریق دوز سوم واکسن کرونا بعد از یک فاصله ۶ ماهه از تزریق دُز دوم هستند.


ت ت
کدخبر: 34590 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها