پهپادها به کمک بیماران کرونایی آمدند!

گروهی از افراد متخصص در هدایت پهپاد در اندونزی در دوران همه گیری کرونا در این کشور خدماتی نظیر تحویل مواد غذایی و دارو را برای بیمارانی که در قرنطینه می باشند، تسهیل کردند.

پهپادها به کمک بیماران کرونایی آمدند!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری «رویترز»، یک تیم ۱۷ نفره  مجهز به ۵ پهپاد در « ماکاسار» پایتخت ایالت « سولاوسکی جنوبی » وجو دارد که از اوایل ماه ژوئن خدمات تحویل مواد غذایی و دارو را برای بیماران مبتلا به کرونا که در قرنطینه به سر می برند، را انجام می دهد.

مردم اندونزی از این خدمات ابتکاری قدردانی کردند و از آن استفاده می کنند و از اینکه قرار نیست در تماس مستقیم با افراد برای تهیه دارو و مواد غذایی قرار گیرند بسیار خرسندند. 

براساس داده ها در منطقه ماکاسار بیش از ۸۰ درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا شدند. اندونزی یکی از کشورهایی است که بدترین مواجه را با همه گیری ویروس کرونا در آسیا تجربه کرده است.

« محمد داسیسیارا داهیار » بنیانگذار و هماهنگ کننده تیم " پهپاد دارویی و بهبود ماکاسار" در گفت و گو با خبرنگاران گفت این پهپادها دستکم ۵ بار در روز خدمات ارائه می دهند. آنها در اوج مدت همه گیری اخیر در ماه ژوئن تا ۲۵ بار در روز خدمات تحویل دارو و مواد غذایی را انجام می دادند.

این در حالی است که محدودیت های تردد در بسیاری از شهرهای اندونزی از جمله ماکاسار با گسترش موج مرگبار ویروس کرونا با سویه مسری دلتا همچنان  باقی مانده و اجرا می شود.

اندونزی بیش از ۴ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۳۱ هزار مرگ ناشی از این ویروس را از ابتدای این همه گیری گزارش کرده است.

« محمد رمدهان پوماتو » شهردار ماکاسار گفت مقامات در حال برنامه ریزی برای گسترش استفاده ازپهپادهای تحویل غذا و دارو به جزایر نزدیک و همچنین به یک کشتی حامل ۸۰۰ نفر که در بندر ماکاسار در قرنطینه می باشند، هستند. وی در ادامه افزود این پهپادها توانایی پرواز ۷ کیلومتر را دارند بنابراین می توانند به جزایر اطراف برسند. استفاده از این پهپادها منجر به کاهش ترافیک و رفت و آمد افراد در شهرها می شود.

ت ت
کدخبر: 36114 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها