پوتین بر تعمیق روابط با تاجیکستان تاکید کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی به امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان، بر تعمیق روابط و همکاریها با این کشور تاکید کرد.

پوتین بر تعمیق روابط با تاجیکستان تاکید کرد

به گزارش منیبان؛ از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز پنجشنبه در پیامی به رحمان به مناسبت سی مین سالروز استقلال تاجیکستان، ضمن تبریک روز به وی نوشت: کشور شما با موفقیت در مسیر توسعه اجتماعی و اقتصادی حرکت و در حل مسائل دستور کار منطقه ای و بین المللی نقش سازنده ای را ایفا می کند.  

رئیس جمهوری روسیه در ادامه پیام نوشت: به  روابط اتحادی و مشارکت راهبردی با تاجیکستان اهمیت زیادی قائل هستیم.  

پوتین سپس ابراز امیدواری کرد که روسیه و تاجیکستان با تلاش های مشترک، شرایط برای گسترش همکاریهای دوجانبه در عرصه های مختلف و نیز همکاری در چارچوب سازمان جامعه همسود، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای و سایر ساختارهای چندجانبه را فراهم کنند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه پیام خود خاطرنشان کرد که این همکاریها (بین روسیه و تاجیکستان) در جهت منافع دو ملت دوست است و باعث تقویت صلح و امنیت و ثبات در منطقه آسیای مرکزی می شود.  

استقلال تاجیکستان از شوروی سابق ۳۰ سال پیش در روز ۹ سپتامبر سال ۱۹۹۱ اعلام شد. هرساله روز نهم سپتامبر از این روز با عنوان روز استقلال تاجیکستان یاد کرده و آن را جشن می گیرند.


ت ت
کدخبر: 37416 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها