جنگ یمن به پایان نزدیک شد؟+ جزییات

بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی وزیر امورخارجه عمان روز یکشنبه گفت که کشورش در تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در بحران یمن و پایان دادن به این جنگ است.

جنگ یمن به پایان نزدیک شد؟+ جزییات

به گزارش منیبان، البوسعیدی در گفت وگو با شبکه خبری "العربیه" عربستان با رد هرگونه مخالفت جنبش انصارالله یمن با تلاش‌های مسقط برای پایان دادن به بحران یمن گفت: ما به آغاز روند سیاسی حل بحران یمن بسیار نزدیک شده‌ایم.

وی بر نزدیک شدن از سرگیری مذاکرات سیاسی تأکید کرد و افزود: طرف‌ها برای پایان یافتن جنگ یمن و آغاز روند سیاسی بسیار متقاعد شده‌اند.

البوسعیدی در بخش دیگری از سخنانش به هماهنگی مداوم، خوب و مثبت با نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اشاره کرد و گفت: دیدگاه‌ها برای کارهایی که باید صورت گیرد، هماهنگی وجود دارد، موضوعی که میتواند یک عامل کمکی برای گشودن گره [این بحران] باشد.

وزیر امورخارجه عمان همچنین حمایت کشورش از تعیین هانس گروندبرگ، دیپلمات سوئدی به عنوان نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن و جانشینی وی به جای مارتین گریفیث انگلیسی استقبال کرد و گفت که مسقط امیدوار به همکاری با گروندبرگ در این موضوع مهم و نیز تلاشهای ادامه دار برای حل بحران یمن در نزدیک‌ترین زمان ممکن است.

عمان کشوری است که در تلاش برای حل بحران یمن از طریق سیاسی است، به همین دلیل، در چندین نوبت میزبان مذاکره میان رهبران جنبش انصارالله و عربستان بوده است.

در همین راستا، یک هیات از عمان خردادماه سال جاری به صنعا رفت و با مقامات دولت نجات ملی یمن از جمله عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن دیدار و در باره مسایل و اوضاع انسانی در این کشور گفت وگو کرده بود.

از زمان جنگ عربستان علیه یمن در سال ۲۰۱۵، عمان بی طرفی و عدم شرکت در ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان را ترجیح داد و حتی تلاش کرد تا مرزها و اراضی خود را بدون استثناء به روی همه یمنی‌ها از جمله انصارالله باز کند.


ت ت
کدخبر: 38009 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها