آمریکا علیه طالبان دست به کار شد!+ جزییات

قانونگذاران جمهوری‌خواه به دنبال تصویب طرحی علیه گروه طالبان در کنگره آمریکا هستند.

آمریکا علیه طالبان دست به کار شد!+ جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای هیل، دو قانونگذار جمهوری خواه هر کدام پیش‌نویس لایحه ای را ارائه کرده اند و در ان از وزارت خارجه آمریکا خواسته اند گروه طالبان را سازمان تروریستی بنامد.

لیندسی گراهام و مایکل والتز سناتورهای جمهوریخواه همچنین تحت این لایحه اعلام کردند که وزارت خارجه آمریکا باید تمامی دارایی های دولت افغانستان در امریکا را مسدود کند و همچنین در راستای تضمین اینکه دیگر کشورها نیز گام های مشابه بردارند، حرکت کند.

در این لایحه از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده تا از نفوذ و اختیارات خود برای درخواست از موسسات و سازمانهای بین الملل در جلوگیری از دسترسی گروه طالبان به بودجه های مختلف استفاده کند.

لیندسی گراهام تصریح کرد که این طرح در صورت تصویب شرایط را برای کشورهای دیگر در ارائه کمک ها و به رسمیت شناختن گروه طالبان سخت تر می کند.

مایکل والتز نیز در تشریح لایحه خود علیه طالبان عنوان کرد که دولت جو بایدن با تلاش برای معرفی گروه طالبان به عنوان یک دولت انتقالی، مردم امریکا را فریب داده است.

آمریکا پس از ۲۰ سال اشغال نظامی افغانستان، در حالی این کشور را ترک کرد که مردم افغانستان را بسیار فقیرتر از گذشته با ۱۱ میلیون پناهنده و پنج هزار آواره افغان در داخل، به جا گذاشته و ناامنی و بی ثباتی فراوانی ناشی از سیاست های مداخله‌جویانه واشنگتن بر این کشور سایه افکنده است.  

طالبان ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) روزی که کابل سقوط کرد، قدرت را در اختیار گرفت. این گروه در ابتدا وعده داد دولتی فراگیر تشکیل دهد و مخالفان سابق را مورد عفو عمومی قرار دهد، اما بسیاری از افغان ها از حاکمان جدید خود بیمناکند.

دنیا به دقت نظاره گر است که چطور افغانستان تحت حاکمیت طالبان ممکن است با اولین باری که این گروه در سال های ۱۹۹۰ قدرت را در دست گرفت، فرق داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 38474 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها