رایزنی‌های جدید درباره افغانستان در خاورمیانه!/ هدف انگلیس چیست؟

نخست وزیر انگلیس که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده با شماری از مقامات منطقه خاورمیانه پیرامون اوضاع افغانستان و طالبان گفت‌وگو کرد.

رایزنی‌های جدید درباره افغانستان در خاورمیانه!/ هدف انگلیس چیست؟

به گزارش منیبان؛ از دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون در جریان ملاقات با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر درباره اهمیت همکاری جامعه جهانی در زمینه حفظ ثبات و جلوگیری از بروز بحران انسانی در منطقه تاکید کرد. وی خاطر نشان کرد که هرگونه شناسایی طالبان مشروط است به اینکه آن‌ها به حقوق بشر احترام گذاشته و اجازه خروج امن شهروندانی را که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند فراهم کنند.

بر اساس این گزارش دو طرف همچنین درباره تقویت روابط دوجانبه در حوزه‌های تجاری، دفاعی و امنیتی گفت‌وگو کردند.

جانسون همچنین با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار و اولویت‌های لندن را در خصوص آینده افغانستان تشریح کرد.  وی تکرار کرد که هرگونه شناسایی طالبان مشروط به احترام گذاشتن به موازین حقوق بشری و تسهیل خروج افرادی است که مایل به ترک افغانستان هستند.

تقویت روابط دوجانبه در حزوه‌های تجاری، دفاعی و امنیتی از دیگر مسائلی بود که دو طرف درباره آن بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار با «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه از دیگر برنامه‌های جانسون عنوان شده است. گریفیث در این ملاقات نخست وزیر انگلیس را در جریان نتایج سفرش به افغانستان قرار داد و آن‌ها بر اهمیت جلوگیری از بروز وضعیت اضطراری انسانی در این کشور تاکید کردند.

جانسون یکشنبه گذشته در راس هیاتی بلند پایه از دولت انگلیس وارد نیویورک شد. او قرار است در روزهای آینده برای ملاقات با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و شماری از مقامات این کشور به واشنگتن سفر کند. مسائل روابط دو جانبه، تحولات بین‌المللی از جمله اوضاع افغانستان، کووید ۱۹و تغییرات اقلیمی از محورهای این دیدار عنوان شده است. بر اساس برنامه اعلام شده، وی با کاملا هریس معاون رئیس جمهوری و شماری از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان ملاقات خواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 39737 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها