مردم پاریس به خیابان‌ها ریختند!+جزییات

جلیقه زردهای فرانسه روز شنبه به خیابان های پایتخت آمدند تا نسبت به بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی در این کشور اعتراض کنند.

مردم پاریس به خیابان‌ها ریختند!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از اسپوتنیک، هفته گذشته نیز این گروه در برخی اعتراض ها علیه اجباری شدن واکسیناسیون کووید – ۱۹ و گذرنامه سلامت تظاهرات کردند.

جنبش جلیقه زردها در فرانسه در سال ۲۰۱۸میلادی پس از برگزاری تجمعات اعتراضی به افزایش مالیات سوخت، شهرت جهانی پیدا کرد.

در سال های بعد، این گروه به یک جنبش بزرگتر تبدیل شد و تجمعات اعتراضی آن اغلب به رفتارهای خشونت بار بین فعالان این جنبش و پلیس منتهی می شود.

 مردم خشمگین فرانسه در اعتراض به سیستم صدور گواهی سلامت کووید - ۱۹، طی هفته های متوالی به خیابان های شهرهای مختلف این کشور آمده و با سیاست های کرونایی دولت مخالفت کرده اند.

با اجرایی شدن قانون مدیریت بحران کووید-۱۹، ارائه گواهی سلامت برای ورود به بسیاری از اماکن عمومی در فرانسه از جمله برخی مراکز خرید، مجتمع‌ها و مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی، رستوران‌ها و کافه‌ها، وسائل نقلیه عمومی میان شهری، بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان برای افراد ۱۸ سال و بیشتر از روز دوشنبه ۹ اوت/۱۸ مرداد اجباری شده است.

گواهی سلامت که به صورت بارکد بر روی برگ کاغذ و یا در صفحه تلفن همراه نمایش داده می شود، گواهی می‌کند که صاحب آن هر دو دُز لازم واکسن را تزریق کرده، یا تست شناسایی تازه انجام گرفته او منفی است.

عدم اجرای هر یک از مواد این قانون به اعمال مجازات‌های پیش بینی شده در آن منجر خواهد شد. به عنوان نمونه، اگر سهل انگاری در این زمینه در فاصله ۴۵ روز سه بار تکرار شود، مجازاتی برابر با ۹۰۰۰ یورو جریمه و یک سال زندان به دنبال خواهد داشت.

از آغاز بحران شیوع کرونا در جهان، ۶ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۶۰۱ نفر در فرانسه به کووید – ۱۹ مبتلا شده و ۱۱۶ هزار و ۴۲۰ نفر از این تعداد بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

فرانسه با این آمار کرونایی جایگاه هفتم را در فهرست ۳۰ کشور دارای بیشترین تعداد مبتلایان در جهان داراست.


ت ت
کدخبر: 40490 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها