بایدن برای رسیدن به این هدف هرکاری را انجام خواهد داد!

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید گفت «جو بایدن» برای بازگرداندن اعتماد دوباره به ایالات متحده هرکاری می‌کند.

بایدن برای رسیدن به این هدف هرکاری را انجام خواهد داد!

به گزارش منیبان؛ از نشریه استاندارد اتریش، «چارلز کاپچان» مقام کاخ سفید در دوره «باراک اوباما» و کارشناس مسائل اروپا می گوید در دوره بایدن مناسبات ایالات متحده و ناتو رو به بهبودی خواهد گذاشت.

کاپچان که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷میلادی در دولت اوباما عضو شورای امنیت کاخ سفید و مسئول اروپا بود، استاد دانشگاه جورج تاون در واشنگتن و کارشناس اروپایی شورای روابط خارجی است. وی در مصاحبه ای با نشریه استاندارد اتریش تاکید کرد که بایدن فرامنطقه ای ترین رئیس جمهوری ایالات متحده طی دهه ها و طرفدار سازش ناپذیر روابط نزدیک با آن سوی اقیانوس اطلس است.

به گفته وی بایدن یکی از طرفداران ناتو است و به شدت با امنیت اروپا سر و کار داشته است. به عنوان معاون رئیس جمهوری آمریکا او ۶ بار به اوکراین سفر کرد. او آسیب هایی را که دونالد ترامپ به این مناسبات وارد کرده دریافته و هر کاری که بتواند برای ایجاد اعتماد مجدد و اطمینان خاطر به متخدان اروپایی انجام می دهد.

کاپچان معتقد است رئیس جمهوری جدید آمریکا دقیقاً می داند که ترامپ و سیاستمداران وی چه خطری برای پایه های دموکراسی به وجود آوردند. چهار سال گذشته ترسناک و آزار دهنده بوده است، بنابراین بایدن می گوید، بیایید با هم اطمینان حاصل کنیم که روش زندگی ما بر روی یک ستون محکم قرار دارد.

به اعتقاد این مقام پیشین آمریکا، بایدن از سرمایه هایی که در اختیار دارد برای دستیابی به اهداف سیاست داخلی استفاده می کند و به ویژه در اولین سال ریاست جمهوری تمرکزش بر مسائل داخلی خواهد بود. در همین راستا دولت او باید به کاهش ردپای آمریکایی ها در خاورمیانه و منطقه مدیترانه ادامه دهد. از این رو می توان گفت که اروپا باید در آنجا کارهای بیشتری انجام دهد.

وی می گوید اروپایی ها می توانند به عنوان مثال در قالب یک مأموریت بشردوستانه در لیبی یا با کمک بیشتر به ثبات در قفقاز جنوبی در این مناطق از قبل فعال تر شوند و این مسئله به اندازه افزایش هزینه های دفاعی مهم خواهد بود.

کاپچان با اذعان به این که چین قوی ترین اقتصاد طی شش یا هفت سال آینده خواهد بود افزود: اما حتی در آن زمان، چین نمی تواند با فدراسیون کشورهای دموکراتیک رقابت کند. به نظر من ما باید در برابر پکن درمورد مسائل تجاری بایستیم. اشتباه ترامپ این بود که او تنها عمل کرد. وقتی چین با جبهه متحد دموکراتیک روبرو شود، طرف غربی به گشایش در بازار، رقابت عادلانه و پایان دادن به سرقت مالکیت معنوی دست می یابد.

وی با انتقاد از توافقات یکجانبه اروپا با چین گفت: اتحادیه اروپا نیز با توافق نامه سرمایه گذاری خود عجله کرده است، اگرچه بایدن رئیس جمهور منتخب اعلام کرده است که باید در این مورد همکاری مشترک انجام گیرد.


ت ت
کدخبر: 4051 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها