طالبان درخواست جدید خود را مطرح کرد

سخنگوی طالبان از سران کشورهای گروه ۲۰ خواست به وعده کمک ۱.۲ میلیارد یوریی خود به افغانستان عمل کنند.

طالبان درخواست جدید خود را مطرح کرد

به گزارش منیبان، "سهیل شاهین" که به عنوان نماینده دولت موقت طالبان در سازمان ملل معرفی شده روز شنبه در رشته توئیتی نوشت زمستان نزدیک است و مردم افغانستان نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند.

او از سران کشورهای گروه ۲۰ خواست به وعده  کمک‌  ۱.۲ میلیارد یورویی  به مردم فقیر افغانستان عمل کنند.

سخنگوی طالبان اضافه کرد کمک های بشر دوستانه کشورها برای جلوگیری از مهاجرت و کمک به مردم آسیب دیده افغانستان در موقعیت کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است .

وی خواستار آزاد سازی پول های مسدود  شده این  کشور نزد آمریکا شد.

روسای دولتها و وزرای خارجه ۲۰ اقتصاد برتر جهان موسوم به گروه بیست( G-۲۰) روز سه‌شنبه(20 مهر) در یک گردهمایی ویدئویی موافقت کردند که راههای تزریق پول بیشتر به افغانستان را بررسی نمایند. این مذاکرات بعد از آن انجام شد که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که اقتصاد این کشور جنگزده که اکنون تحت کنترل طالبان است به یک فاجعه انسانی نزدیک می‌شود.

در حالی که افغانستان به کمکهای خارجی وابسته  است اکنون کشورهای سراسر جهان از شناسایی دولت طالبان خودداری کرده‌اند و در نتیجه اعتبارات بین‌المللی نیز راکد (فریز) شده است. آمریکا ۹.۵ میلیارد دلار ذخایر افغانستان را توقیف کرده است. تحلیلگران مستقل هشدار داده اند تا زمانی که اعتبارات از توقیف خارج نشوند جلوگیری از فاجعه اقتصادی در افغانستان غیرممکن خواهد بود 


ت ت
کدخبر: 46362 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها