شهربانو امانی در گفت و گو با منیبان:

برخی از یاد و مرده هاشمی رفسنجانی هراس دارند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی می گوید که مرحوم هاشمی مرد حل بحران ها بود و با مدیریت او کشور در سال های سخت جنگ و سازندگی از بحران ها عبور کرد.

برخی از یاد و مرده هاشمی رفسنجانی هراس دارند

شهربانو امانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، در گفت و گو با خبرنگار منیبان با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال هاشمی رفسنجانی گفت: از دی ماه سال 1395 یعنی تاریخ فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی اتفاقات بسیار تلخی رخ داده است، علاوه بر مسائلی از قبیل وقایع تلخ دی 96 و آبان 98 شاهد پیشروی نوعی از رادیکالیسم سیاسی نیز بوده ایم.

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر این که رویحه اعتدالی هاشمی رفسنجانی مورد خشم منتقدان و دشمنان او بود، افزود: هاشمی رفسنجانی مرد اعتدال و تعامل بود، با چهره های سیاسی مختلفی کار کرد و هرگز اجازه نداد تا تنش ها بر کار مدیریتی وی اثر بگذارد.

وی ادامه داد: در طی سال های ریاست مجلس و دو دولت سازندگی، هاشمی رفسنجانی کشور را از بحران های سخت عبور داد و بر این مساله تاکید داشت که همواره باید مصلحت مردم را بر هر موضوعی ارجح دانست.

امانی با اشاره به تندروی های جریان های سیاسی در قبال هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: هاشمی رفسنجانی در ادوار مختلف مورد بی مهری چهره ها و جریان های سیاسی مختلف قرار می گرفت، این جریان ها بعدها حتی از رفتارهای خود پشیمان می شدند و برای نزدیکی به هاشمی تلاش می کردند اما واقعیت این است که ایشان از کسی کدورت به دل نمی گرفت و خواهان وحدت و همکاری برای توسعه کشور بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی  ایران تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی در طول سالیانی‌که برمسندهای مختلف تکیه داشته و فعالیت می کرد، هرگز حتی در کوران و برهه های سخت تاریخ که در معرض تندترین انتقادات بود و غیرمنصفانه ترین اظهارات علیه او گفته می شد، جر با گفتمان سیاسی در عرصه سیاست فعالیت نکرد و همواره مصلحت انقلاب را بر منافع سیاسی و جناحی ارجح می دانست.

وی با تاکید بر این که هاشمی در سال های حیات خود همواره مرد عبور از بحران ها بود، افزود: شیوه مدیریت آیت الله هاشمی در زمان جنگ و سال های سازندگی در شرایطی که هم بحران های سیاسی زیاد بود و هم کشور با وجود کمبود منابع باید بازسازی خسارت های ناشی از جنگ را پی می گرفت، الگوی مهمی برای مدیریت است.

امانی با تاکید بر این که هاشمی رفسنجانی مرکز ثقل میان گروه‌ها و جناح‌ها و جریان های سیاسی مختلف بود، گفت: جای تاسف بسیار است که علی رغم این که همه تاثیر نبود و فقدان ایشان را بر عرصه سیاست داخلی و خارجی دیدیم، اما هنوز هستند افرادی که نه تنها از هجمه‌های خود نسبت به خانواده و شخص آیت‌الله هاشمی کم نکرده‌اند بلکه با رفتارهای افراطی سعی در مخفی کردن راه و روش ایشان دارند.

وی با اشاره به نقش مدیریت هاشمی رفسنجانی در توسعه کشور تاکید کرد: سنگ بنای توسعه بعد از انقلاب اسلامی توسط هاشمی رفسنجانی گذاشته شد؛ وی معتقد به اصلاحات در همه امور و زمینه ها بود و به شدت خواهان این که مردم در وضعیت معیشتی خوبی باشند و کشور در شرایط توسعه ای مناسبی به سر ببرد و در روابط بین المللی نیز با اعتبار و اقتدار حاضر شود.

امانی با ابراز تاسف برای کسانی که حتی از مرده و یاد مرحوم هاشمی هراس دارند، گفت: هنوز حتی نام او سدی در مقابل تندروی ها است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر هاشمی رفسنجانی گفت: همه ما باید تایید خود را از مردم بگیریم و کارنامه سیاسی هر فردی توسط مردم تکمیل و امضا می شود از این نظر کسانی که تصور می کردند با تهدید و توهین هاشمی را از مردم دور می کنند شکست سختی خوردند چرا که مردم در بدرقه او نشان دادند که چه نمره ای به او می دهند.

ت ت
کدخبر: 59343 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها