ادامه تور آفریقایی نماینده سازمان ملل

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صحرای غربی در ادامه نخستین سفرش به پایتخت کشورهای آفریقایی، پس از الجزایر به موریتانی رفت.

ادامه تور آفریقایی نماینده سازمان ملل

به گزارش مُنیبان از سایت شبکه روسیا الیوم، طبق بیانیه سازمان ملل،‌ استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صحرای غربی، در اولین سفر خود از زمان تصدی این پست، وارد موریتانی شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: دی میستورا وارد نواکشوت، پایتخت موریتانی شده است و در آنجا با مقامات موریتانی دیدار خواهد کرد و در اواخر هفته قرار است برای دیدار با مقامات الجزایر به این کشور سفر کند.

نماینده سازمان ملل در امور صحرای غربی دوشنبه نیز با ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو در منطقه «تندوف» واقع در جنوب غرب الجزایر دیدار کرد.

ده‌ها سال است که بین مراکش و جبهه پولیساریو بر سر صحرای غربی که سازمان ملل آن را به عنوان یکی از "سرزمین‌های تحت حاکمیت" طبقه بندی کرده است، درگیری و نزاع وجود داشته است.

شورای امنیت از آوریل ۲۰۱۷، موریتانی، الجزایر، مراکش و جبهه پولیساریو را طرف‌های مرتبط با پرونده صحرای غربی می‌داند.

با این حال مأموریت برای دی میستورا آسان نخواهد بود؛ چرا که مراکش اعلام کرده که با مذاکرات و قطعنامه‌های سازمان ملل درباره اصل حاکمیت مراکش بر استان‌های صحرای غربی موافق است، اما طرف‌های دیگر آماده ورود به مذاکرات نیستند. این درحالی است که شورای امنیت بر لزوم حضور تمام طرف‌های ذی‌ربط تأکید دارد.


ت ت
کدخبر: 61211 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها