یهودیان این کشور به فکر مهاجرت هستند

نتیجه یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده، نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از یهودیان ساکن فلسطین اشغالی به فکر مهاجرت هستند و به سفارتخانه‌های خارجی مراجعه کرده و درخواست‌هایی را نیز برای اخذ تابعیت در کشورهای خارجی ارائه کرده‌اند.

یهودیان این کشور به فکر مهاجرت هستند

به گزارش مُنیبان، طبق این نظرسنجی که توسط مرکز میراث "بیگن" به عمل آمده، ۴۰ درصد اسرائیلی‌های ساکن فلسطین اشغالی به فکر مهاجرت معکوس و بازگشت به کشورهایی هستند که از آن‌جا آمده بودند و مسائل اقتصادی، نبود امنیت، عدم برابری و مساوات و ناامیدی به سبب شکست مذاکرات سازش با فلسطینیان را علت تمایل خود به مهاجرت ذکر کرده‌اند.

همچنین ۷۸ درصد از خانواده‌های یهودی گفته‌اند از تصمیم فرزندانشان برای مهاجرت به خارج حمایت می‌کنند.

در همین راستا، "کالمن لیبسکیند" نویسنده راست‌گرای اسرائیلی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان معاریو پیرامون نگرانی نسبت به مهاجرت دسته‌جمعی اسرائیلی‌ها، عنوان کرد که ما در مقابل یک پدیده روزافزون در جامعه اسرائیلی یعنی ظهور طیفی وسیع از چپ‌گرایان اسرائیلی هستیم که فاصله زیادی با صهیونیسم و "اسرائیل" دارند و اهمیت چندانی برای دولت یهودی قائل نیستند و حتی علیه پروژه صهیونیسم موضع می‌گیرند و خواستار بازنگری در حوادث نکبت، کشور فلسطین و مرزهای سال ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مهاجرت معکوس اسرائیلی‌ها به ویژه پس از جنگ ۵۱ روزه علیه غزه در تابستان سال ۲۰۱۴ آغاز شد. در این جنگ مقاومت ضربات سختی را به اراضی اشغالی وارد کرد و خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربود.

روزنامه اقتصادی اسرائیلی Globes در گزارشی اعلام کرد که در پی مهاجرت موفق به برلین، گروه‌های جدیدی ظهور پیدا کردند که اسرائیلی‌ها را به مهاجرت به کانادا، آمریکا به ویژه نیویورک، میامی و لس آنجلس، پراگ، پاریس، نیوزیلند و برخی کشورهای دیگر تشویق کردند.


ت ت
کدخبر: 64419 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها