تور آفریقایی نماینده سازمان ملل آغاز شد

فرستاده سازمان ملل به امور لیبی پس از تمدید سه ماهه ماموریتش در این کشور برای گفتگو درباره آخرین تحولات سیاسی و روند برگزاری انتخابات در لیبی، وارد بنغازی شد.

تور آفریقایی نماینده سازمان ملل آغاز شد

به گزارش مُنیبان از سایت شبکه روسیا الیوم، استفانی ویلیامز، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در یک سلسله نشست‌ها با طرف‌های سیاسی فعال در لیبی، وارد بنغازی شد.

او در این سفر آخرین تحولات سیاسی و نحوه برگزاری انتخابات در لیبی را بررسی می‌کند.

سفر فرستاده سازمان ملل به بنغازی، پس از سلسله نشست‌های او با بازیگران سیاسی، نخبگان و احزاب سیاسی در طرابلس، پایتخت لیبی صورت می‌گیرد.

پارلمان لیبی در جلسه هفته‌ آینده خود قرار است نخست وزیر جدید لیبی را برای جایگزینی با دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه، انتخاب کند.

منابع خبری اعلام کردند که سه نامزد برای دریافت پست نخست وزیری لیبی حائز شانس زیادی هستند که در میان آن‌ها، می‌توان به "فتحی باشاغا"، وزیر سابق کشور اشاره کرد.

این درحالی است که عبدالحمید الدبیبه نخست وزیر دولت موقت لیبی با رد این تصمیم اعلام کرده تا زمان برگزاری انتخابات در لیبی دولتش فعالیت خواهد کرد.

جایگزینی میانجی سازمان ملل

از سوی دیگر و همزمان با تشدید اختلافات واشنگتن و مسکو بر سر پرونده لیبی، فرانسه از شورای امنیت خواست تا به جای استفانی ویلیامز آمریکایی، فرستاده دیگری را در امور لیبی منصوب کند. این درحالی است که به تازگی شورای امنیت، حکم ماموریت استفانی ویلیامز در لیبی را سه ماه دیگر تمدید کرد.

"ناتالی برود هیرست"، نماینده فرانسه در شورای امنیت با اعلام درخواست انتصاب فرستاده جدید برای لیبی که توانایی به سرانجام رساندن ماموریت سازمان ملل را داشته باشد، گفت که لیبی در حال عبور از مرحله حساسی در انتقال سیاسی خود است.

دوشنبه، با میانجی‌گری انگلیس بین آمریکا و روسیه، شورای امنیت ماموریت استفانی ویلیامز را سه ماه دیگر تمدید کرد.

به گونه‌ای که اعضای شورای امنیت، در یک جلسه علنی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به اتفاق آرا به تصمیم انگلیس مبنی بر تمدید فنی مأموریت فرستاده سازمان ملل در لیبی تا پایان آوریل آینده رأی دادند.


ت ت
کدخبر: 64440 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها