دلجویی آمریکا از عراق

نامزد جدید سفارت آمریکا در بغداد "تلاش برای تحکیم استقلال و حقوق شهروندی "در عراق را از اصلی‌ترین مأموریت‌های خود اعلام کرد.

دلجویی آمریکا از عراق

به گزارش مُنیبان از نشریه «الصباح» عراق، آلینا رومانوسکی، نامزد سفارت امریکا در بغداد، در نشست کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا تأکید کرد که در صورت آغاز مأموریت در این مقام اولویت اصلی او تلاش برای تحکیم استقلال و حقوق شهروندی در عراق خواهد بود.

او نسبت به خطر بازگشت تروریسم و داعش در عراق ابراز نگرانی و تأکید کرد که به همکاری با نیروهای امنیتی عراق در این باره ادامه خواهد داد و افزود که در شرایطی که آمریکا وارد فاز همکاری امنیتی در سطح مشورتی و کمک و افزایش توانمندی نیروهای عراقی شده، باید به همکاری با نیروهای عراقی در جنگشان با داعش ادامه داد.

رومانوسکی تأکید کرد که عراق همچنین اولویت سیاست خارجی آمریکا و سنگ‌بنای ثبات در منطقه خواهد بود و آمریکا در همکاری با شرکای عراقی برای "تقویت نهادهای دموکراتیک و ایجاد حکمرانی شایسته و حاکمیت قانون در عراق" تلاش خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در ماه دسامبر گذشته آلینا رومانوسکی را به عنوان سفیر جدید کشورش در عراق نامزد کرد.

رومانوسکی دیپلمات آمریکایی متولد ۱۹۵۵ و از سال ۲۰۰۹ سفیر آمریکا در کویت است. او از سال ۲۰۰۳ کارمند وزارت خارجه امریکا شده و سمت‌های گوناگونی در بخش‌های مرتبط با خاورمیانه در وزارت خارجه داشته است.

رومانوسکی به مدت ۱۰ سال از ۱۹۸۰-۱۹۹۰ در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فعالیت می‌کرده است.

وی در دانشگاه‌های شیکاگو و تل‌آویو تحصیل کرده و علاوه بر زبان مادری، به زبان‌های فرانسوی و عربی و عبری مسلط است.


ت ت
کدخبر: 70038 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها