ویژه نوروز 14001؛

یک فعال سیاسی: اگر احمدی نژاد از دل یک جریان بیرون می‌آمد رحیم مشایی انتخاب نمی‌شد!

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: تعدادی افراد می نشینند، انتخاباتی را انجام می دهند و بعد اصولگرایان هم باید جوابگو باشند.

یک فعال سیاسی: اگر احمدی نژاد از دل یک جریان بیرون می‌آمد رحیم مشایی انتخاب نمی‌شد!

حبیب الله بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان، درباره عملکرد دولت و اینکه این عملکرد مورد قبول اصولگرایان است، گفت: جریان سیاسی مملکت، باید به صورت خرد جمعی مسئول بگذارد که فعلا اینگونه نیست. تعدادی افراد می نشینند، انتخاباتی را انجام می دهند و بعد اصولگرایان هم باید جوابگو باشند. مشکل اصلی ممکلت این است که احزاب رها شده اند. احزاب فقط روزهای انتخابات به عنوان فرد سیاسی و عصاره انقلاب و تقوا مطرح و بعد از انتخاب رها می شوند و دیگر کاری با احزاب ندارند درصورتیکه جمهوریت نظام، غیر تحزب عملی نمی‌شود. متاسفانه به این نکته در نظام توجه نمی شود.

این فعال سیاسی افزود: حضرت امام فرمودند: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد»؛ سوال اینجاست آیا احزاب هستند که فرد را برای ریاست جمهوری پیشنهاد می دهند و یا وقتی تایید شد احزاب بدنبال آن می افتند؟

بوربور افزود: بارها در خانه احزاب مطرح کردم، آیا کسی از آقای روحانی دفاع می کند برخی گفتند دفاع می کنند چند ماه گذشت، بعد کسی جواب من را نداد. اگر یک جریان، احمدی نژاد را معرفی می کرد او به خود اجازه نمی داد، یک آدم مثل «رحیم مشایی» را معرفی کند. این نظام 220 هزار شهید داده است، این همه جانباز و خانواده شهید داریم نباید با تصمیم شخصی کار را پیش برد و باید خردجمعی در تصمیم گیری ها، لحاظ شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این نداشتن خرد جمعی به تصمیمات کلان شورای نگهبان بازنمی گرد، گفت: این سیاست کلان نظام است. طبق قانون اساسی باید جریان سیاسی روی کار بیاید نه اینکه صد تا گروه و جریان داشته باشیم. دو تا جریان اصلی داشته باشیم که یکدیگر را نقد کنند و حداکثر سه جریان برنامه بدهند و در برنامه ها بگویند، شرایط اقتصادی و بیکاری کشور این است و می خواهیم، این مشکل را با برنامه و مکانیزم حل کنیم، ضمنا با این افراد می خواهیم برنامه ها را اجرایی کنیم.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در پایان اظهار کرد: مردم باید بدانند وقتی به رییسی رای دادند، وزیر کار آنها چه فردی است. اگر مردم به برنامه، شاخص و اهداف جریان سیاسی رای بدهند، در نهایت آن جریان سیاسی باید پاسخگو باشد که الان اینگونه نیست.

ت ت
کدخبر: 72841 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها