کاروان نظامی آمریکا مورد حمله قرار گرفت+جزییات

گروه‌های مسلح در عراق به سه کاروان پشتیبانی نیروهای اشغالگر آمریکا در «دیوانیه» و «سماوة» حمله کردند.

کاروان نظامی آمریکا مورد حمله قرار گرفت+جزییات

به گزارش منیبان، رسانه‌های عراقی دیروز (پنجشنبه) اعلام کردند که سه حمله به کاروان نظامیان آمریکایی در کمتر از دو ساعت انجام شده است.

 "صابرین نیوز" نوشت: گروه جدیدالتاسیس "کتائب ابوالفضل العباس" مسوولیت حمله به کاروان ارتش اشغالگر آمریکا را در دیوانیه برعهده گرفت.

این گروه در بیانیه خود به نیروهای حفاظت این کاروانها که غالبا شرکت‌های خصوصی عراقی هستند، هشدار داد که "برای جلوگیری از آسیب‌های حملات مسافت ایمنی به طول هزار متر را با نظامیان آمریکایی رعایت کنند"، چرا که درصورت صدمات احتمالی، این گروه برای خود مسئولیتی قائل نیست.

اما درباره دو حمله دیگر تا لحظه نگارش این خبر، هیچ گروهی مسوولیت آنها را نپذیرفته است.

همچنین گروه "سرایا اولیاء الدم" که در بیانیه‌ای خطاب به پاپ گفته بود، به احترام میزبانی آیت الله «سید علی سیستانی» از وی، حملات خود را متوقف می‌کند، دیشب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از عملیاتش را به دلیل همراهی تیپ‌های عراقی با نیروهای آمریکایی لغو کرده است و در ادامه به طور جدی به عراقی‌ها درباره دور شدن از پایگاه‌های نظامی آمریکا به مسافت یک کیلومتر هشدار داد، چرا که "تقابل با نیروهای اشغالگر به مرحله رودررو وارد شده است.

براساس مصوبه مجلس عراق تمامی نیروهای بیگانه باید از این کشور خارج شوند، اما نیروهای اشغالگر آمریکا به دلیل آنچه که "آموزش‌های نظامی" عنوان می‌کنند، به حضور خود در این کشور ادامه می‌دهند.

ت ت
کدخبر: 8735 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها