رقابت مخبر با رئیسی برای تعیین وزیر کار

پس از فروکش کردن پس لرزه های جدایی عبدالملکی از «پاستور» ، موضوع انتخاب وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به یکی از سوژه های گمانه زنی فعالان سیاسی تبدیل شده است.

رقابت مخبر با رئیسی برای تعیین وزیر کار

به گزارش منیبان، شنیده ها حاکی از آن بود که برخی اعضای کابینه، مانند وزرای ارشاد (محمدمهدی اسماعیلی) ، صمت (رضا فاطمی‌امین) و کار(حجت‌الله عبدالملکی) مورد توجه و حمایت ویژه رئیسی هستند.

هدف نهایی مخبر، همسویی وزیر کار بعدی با او، به عنوان «فرمانده» تیم اقتصادی است. شواهد و قرائن، حاکی از آن است که معاون اول رئیسی، به اقتضای وظیفه و ماموریتی که برای خود قائل است، اختلاف دیدگاه ها را درون تیم اقتصادی، تاب نمی آورد.

برخی گمانه زنی ها، سوای اذعان به قصور و تقصیرهای مدیریتی فاحش عبدالملکی، از تاثیر این اختلافات در وداع وزیر کار با کابینه ، حکایت داشتند

گمانه ها حاکی از خیز مخبر برای انتصاب وزیری همسو و هماهنگ با خود در وزارتخانه مهم تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. بنابراین، دور از انتظار نیست که نهایت تلاش خود را برای تحقق هدفش، به کار بندد.

تلاشی که تحقق آن، چندان ساده هم نیست و موانعی جدی بر سر راه دارد، از جمله، نامزدهایی مانند حمید رضا حاجی بابایی نماینده کنونی مجلس و دیگری مهرداد بذرپاش، رئیس کنونی دیوان محاسبات کشور و دیگرانی که به پشتوانه عقبه جناحی خود، اینک به گزینه هایی برای جانشینی عبدالملکی تبدیل شده اند.

منبع: خبرآنلاین

 

@omid_media

 


ت ت
کدخبر: 91518 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها