آبمیوه جادویی که فورا کبد را سم زدایی می‌کند

کبد یکی از حیاتی‌ترین اندام‌های بدن ماست و به عملکردهای حیاتی مختلف مانند هضم، متابولیسم، سم‌زدایی و… کمک می‌کند.

آبمیوه جادویی که فورا کبد را سم زدایی می‌کند

به گزارش منیبان،  اما تقریبا 25 درصد از جمعیت جهان به بیماری‌های کبدی مبتلا هستند که می‌تواند انواع مختلفی مانند سیروز، هپاتیت، بیماری کبد چرب الکلی یا کبد چرب غیر الکلی داشته باشد. بیماری‌های کبدی اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود، می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد کبد و حتی مرگ شود. یکی از نوشیدنی‌های مفید برای کبد، آب هویج است. در این مقاله با خواص آب هویج برای کبد بیشتر آشنا می‌شویم.

کبد عضوی حیاتی است که سموم را از خون تصفیه می‌کند و به تجزیه چربی کمک می‌کند. هنگامی ‌که کبد مملو از سموم باشد، می‌تواند تنبل و ناکارآمد شود. این امر می‌تواند منجر به تجمع چربی، کلسترول و سایر سموم در بدن شود. سم‌زدایی کبد می‌تواند به بهبود عملکرد آن کمک کند و آن را در فیلتر کردن سموم از خون موثرتر کند.

هویج، کربوهیدرات و کالری کمی‌ دارد و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است. آب هویج همچنین حاوی لوتئین و زآگزانتین است که رنگدانه‌های کاروتنوئیدی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کنند و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

با این حال، کاروتنوئید اصلی در هویج بتا کاروتن است که بدن بعدا آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. ویتامین A برای سلامت کبد ضروری است، زیرا به محافظت از کبد در برابر آسیب کمک می‌کند. آب هویج همچنین به بهبود هضم و سم‌زدایی کمک می‌کند.

کاروتنوئیدهای موجود در آب هویج سلامت کبد را تقویت می‌کند. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدها از کبد در برابر بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) محافظت می‌کند.

کبد چرب غیر الکلی زمانی اتفاق می‌افتد که چربی در کبد شما، معمولا در نتیجه تغذیه ناسالم، اضافه وزن یا چاقی جمع می‌شود. این بیماری ممکن است در نهایت منجر به زخم شدن کبد و آسیب ماندگار شود.

بیماری کبد چرب غیر الکلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است که علاوه بر عوامل ژنتیکی با تغییر سبک زندگی مرتبط است. کنترل و مدیریت NAFLD به دلیل عدم وجود رویکرد درمانی خاص، بیشتر به اصلاح سبک زندگی بستگی دارد.

یک مطالعه 8 هفته‌ای روی موش‌ها نشان داد که آب هویج برخی از نشانگرهای کبد چرب غیر الکلی را کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری بر روی جوندگان نتایج مشابهی را نشان داد و همچنین نشان داد که آب هویج چربی کبد را کاهش نمی‌دهد، اما نشانگرهای خونی التهابی را کاهش می‌دهد.

نوشیدن آب هویج در حد اعتدال می‌تواند در عملکرد بهینه کبد موثر باشد؛ زیرا به کبد کمک می‌کند تا از شر سمومی ‌که در بدن تجمع می‌یابند، خلاص شود.

علاوه بر این، برخی مطالعات نشان می‌دهد که وجود بتا کاروتنوئیدها در هویج به محافظت در برابر بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) کمک می‌کند. اگرچه مطالعات نشان می‌دهد که آب هویج چربی کبد را کاهش نمی‌دهد، اما التهاب را کاهش می‌دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری در این باره مورد نیاز است.


ت ت
کدخبر: 231204 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها