حسن یزدانی به اظهارات تند پدرش واکنش نشان داد

قهرمان کشتی ایران به صحبت های پدرش واکنش نشان داد.

حسن یزدانی به اظهارات تند پدرش واکنش نشان داد

به گزارش منیبان؛ حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک که در مسابقات جهانی بلگراد نتوانست طلا بگیرد معتقد است: تیلور از اشتباهات من استفاده کرد و از من باهوش‌تر کشتی گرفت و برنده مبارزه شد. این کشتی گیر ملی پوش کشتی آزاد پس از بازگشت به ایران در جمع خبرنگاران با قدردانی از استقبال پرشور مردم، درباره شکستن رکورد جهان پهلوان تختی با کسب هشتمین مدال مجموع جهانی و المپیک گفت: جهان پهلوان تختی چه از نظر مدالی و چه از نظر اخلاقی سرآمد همه ورزشکاران ایران است. من دنبال رکورد نیستم و ان‌شاءالله تا زمانی که کشتی می گیرم هدفم فقط این است که بتوانم دل مردم عزیز کشورم را شاد کنم.

 وی درباره صحبت های دیوید تیلور مبنی بر اینکه یزدانی از معدود کسانی است که توانسته او را شکست دهد، گفت: او همیشه به من محبت دارد. امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم رقابت سالم و خوبی داشته باشیم و هر کس حقش است به پیروزی برسد.

در حاشیه بازگشت یزدانی به کشور پدر این کشتی گیر به خبرنگاران گفت: دلیل باخت پسرم را از کادر فنی و رییس فدراسیون بپرسید. چرا نیم ساعت قبل از شروع مسابقه فینال، پسرم باید با یک مربی با وزنی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم تمرین کند تمرینی که موجب شد تا ضربان قلب وی به ۲۵۰ برسد. دستور این تمرین از سوی علیرضا دبیر رییس فدراسیون صادر شد. او باید پاسخگوی باخت حسن باشد. همه می‌دانند که حسن به دنبال رکورد نیست و برای شاد کردن مردم کشتی می‌گیرد. پسر من دنبال ریاست فدراسیون یا حضور در شورای شهر و نمایندگی مجلس نیست بلکه او در آینده می‌خواهد در مجموعه خود به تربیت نونهالان برای کشتی ایران بپردازد. در تمرینات مدام از حسن یزدانی می‌خواهند که زیر کتف بزند اما در زمان مسابقه می‌گویند کشتی گرفتن فقط زیر کتف زدن نیست. نمی‌دانم چرا به دنبال یاد دادن فن به یزدانی هستند.  حسن یزدانی زیر کتف می‌زند، زیر می‌گیرد، سر و ته یکی می‌کند، کشتی بلد است و کشتی می‌گیرد. حسن را این‌ها نساختند بلکه مربی سازنده ساخت. همه کشتی گیران را مربیان سازنده ساختند.

 یزدانی اما به حرف های پدرش واکنش نشان داد و درباره گلایه و صحبت های او مبنی بر اینکه بروز برخی اتفاقات قبل از فینال باعث شکست او مقابل تیلور شده است، گفت: او عزیز من است. شکست معمولا ناراحتی دارد و این ناراحتی برای خانواده ها بیشتر است. امیدوارم در آینده نزدیک بتوانم این باخت را جبران کنم.

 دارنده مدالهای طلای جهان و المپیک در واکنش به اظهارات کارشناسان مبنی بر اینکه آنالیز بهتر آمریکایی ها باعث شکست او مقابل تیلور شد، گفت: همه زحمت کشیدند و از همه تشکر می‌کنم. اشتباه از خود من بود و حریفم استفاده کرد. او باهوش‌تر بود و بهتر عمل کرد.تیلور از نقاط ضعف من استفاده کرد و پیروز شد. من آن عملکردی را که می خواستم نتوانستم بر روی تشک پیاده کنم و در نهایت شکست خوردم.   تیم کشتی آزاد ایران بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد صبح امروز (سه‌شنبه) وارد کشور شد.رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.


ت ت
کدخبر: 110719 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها