بی‌جان مثل مس رفسنجانِ ساکت!

مس رفسنجان همانند سه فصل قبلی حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران شروع خوبی در چهار هفته ابتدایی نداشت.

بی‌جان مثل مس رفسنجانِ ساکت!

به گزارش منیبان؛ یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بین دو تیم تراکتور تبریز و مس رفسنجان به انجام رسید که شاگردان پاکو خمس موفق شدند با تک گل مهاجم جدید خود یعنی مهدی عبدی به برتری برسند و اولین برد خود در لیگ بیست‌وسوم را کسب کنند. در سوی مقابل نارنجی‌پوشان استان کرمان با قبول دومین باخت متوالی همچنان در حسرت برد باقی ماندند تا رسما وارد بحران شوند.

مس رفسنجان در این چهار هفته چه کرد؟

پس از چهار فصل، محمد ربیعی از مس جدا شد تا ساکت الهامی به رفسنجان بیاید. تیم تغییرات زیادی را به خودش دید اما نفرات جذب شده طوری به خدمت گرفته شدند که نتوان گفت آن‌ها نسبت به گذشته تیم ضعیف‌تری شده‌اند. آن‌ها در گام نخست به مصاف میزبان خود هوادار رفتند که الهامی در دیدار با تیم سابق خود به تساوی بدون گل رضایت داد. آن‌ها اگر کمی خوش‌شانس‌تر بودند و شهباززاده از زمین اخراج نمی‌شد، ممکن بود به برتری دست یابند. 

مس هفته دوم و سوم را در خانه سپری کرد. الهامی به مصاف دیگر تیمی رفت که در آن سرمربیگری کرده بود. جدال پسران او و نساجیِ مهدی رحمتی با تساوی 1-1 خاتمه یافت. آن‌ها با گل محمدرضا آزادی عقب افتادند اما در ادامه حسن جعفری با شوتی زیبا کار را به تساوی کشاند و اولین گل مس رفسنجان در این فصل را به‌ثمر رساند. گلی که تا الان تنها گل مسی‌ها بوده است.بازی بعدی بازهم در ورزشگاه شهدای مس به انجام رسید و با نتیجه‌ای عجیب همراه شد. تیم پنجم فصل قبل لیگ برتر به قهرمان لیگ آزادگان با حساب 3 بر صفر باخت تا هم شمس آذر به اولین پیروزی خود در تاریخ لیگ برتر دست یابد و هم نارنجی‌پوشان با یکی از بدترین باخت‌های خود در سطح اول فوتبال ایران مواجه شوند. اولین باخت این تیم مصادف شد با طغیان بخشی از تماشاگران و شعار آن‌ها علیه بازیکنان و کادرفنی. در این بازی اشتباهات فردی نزد بازیکنان مس بسیار زیاد بود و آن‌ها یک پنالتی هم از دست دادند. الهامی پس از پایان بازی اعتراف کرد که تیمش مستحق باخت بوده است اما شرایط در آینده تغییر خواهد کرد.چهارمین بازی و مجددا تقابل سرمربی 52 ساله رفسنجانی‌ها برابر یکی دیگر از تیم‌های سابقش. آن‌ها به تبریز رفتند تا برابر قعرنشین لیگ یعنی تراکتور پیکار داشته باشند. مقاومت مس در اواخر نیمه دوم در هم شکست و مهدی عبدی تک گل بازی را به‌ثمر رساند تا تبریزی‌ها هم همانند شمس آذر، با شکست مس به اولین برد خود دست یابند و از پایین جدول جدا شوند. 

این بدترین مس رفسنجانِ تاریخ لیگ برتر نیست!

یک گل زده و 5 گل خورده و کسب تنها 2 امتیاز ماحصل کار مس رفسنجان در چهار هفته ابتدایی فصل 1403-1402 بوده است. آن‌ها در سه بازی اخیر کلین‌شیت نداشته‌اند و تاکنون در این فصل در هیچ مسابقه‌ای از حریف خود پیش نیفتاده‌اند. با این حال این آمار عجیب، بدترین آمار مس در تاریخ لیگ برتر، در چهار هفته ابتدایی نبوده است و آن‌ها در در اولین سال حضور خود در لیگ برتر عملکردی ضعیف‌تر را بر جای گذاشتند.مس در لیگ بیستم کار خود را با 2 باخت برابر استقلال و گل‌گهر آغاز کرد. آن‌ها پس از شکست برابر تیم قدرتمند تهرانی و همچنین هم‌استانی اوج گرفته خود، به دیدار آلومینیوم رفتند و در مواجهه با دیگر تیم تازه لیگ برتری شده به اولین امتیاز در تاریخ لیگ برتر دست یافتند اما باخت هفته چهارم خانگی برابر تراکتور تیم تحت هدایت محمد ربیعی را یک امتیازی نگه داشت. نارنجی - سبزها اولین برد خود را در هفته ششم برابر نفت مسجدسلیمان جشن گرفتند.

تنها پیروزی مس در چهار هفته ابتدایی اصلا برگزار نشد!

در 2 فصل بعدی مس رفسنجان تا پایان هفته چهارم به 4 امتیاز بسنده کرد. تنها پیروزی آن‌ها در چهار هفته ابتدایی تاریخ لیگ برتر مربوط به بازی‌ای است که اصلا انجام نشده است. مس رفسنجان در هفته دوم لیگ بیست‌ویکم باید از تیم بحران‌زده پدیده مشهد پذیرایی می‌کرد که تیم مشهدی در میدان حاضر نشد و 3 بر صفر بازنده شد. در لیگ بیست‌ودوم ماجرای مس بسیار عجیب بود. آن‌ها هر چهار مسابقه ابتدایی خود را با نتیجه مساوی به اتمام رساندند. جالب است که در هر فصل، اولین پیروزی مس رفسنجان (بدون احتساب برد انضباطی مقابل پدیده) همانند لیگ بیستم در هفته ششم به ارمغان آمد. آن‌ها به ترتیب نفت مسجدسلیمان و هوادار تهران را از پیش رو برداشتند. 

فیفادی، هدیه‌ای برای ساکت 

حالا باید دید مس رفسنجان باتوجه به فشاری که روی کادرفنی و بازیکنانش وجود دارد در چه زمانی به اولین پیروزی دست پیدا خواهد کرد. چیزی که مشخص است نماینده نارنجی‌پوش استان کرمان هیچ‌وقت شروع خوبی در لیگ نداشته و در چهار هفته ابتدایی، در جریان بازی بردی را به دست نیاورده‌اند. فیفا دی به وجود آمده بهترین زمان برای الهامی است تا بتواند هماهنگی نفرات خود را بیش‌تر کند و از لحاظ روحی تیمش را به شرایط استاندارد بازگرداند. مس در هفته پنجم میزبان آلومینیوم اراک است. 


ت ت
کدخبر: 173923 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها