موتور مهندس لیگ روشن شد؛ خیز آلوز برای تکمیل ماموریت نیمه‌تمام؟

هافبک پرتغالی تراکتور تبریز زمینه‌ساز برد شاگردان پاکو خمس در تبریز شد.

موتور مهندس لیگ روشن شد؛ خیز آلوز برای تکمیل ماموریت نیمه‌تمام؟

به گزارش منیبان، فوتبال ایران در سالیان گذشته محل رفت‌وآمد بازیکنان خارجی بوده و چهره‌هایی از کشورهای مختلف سعی داشته‌اند تا در سطح اول فوتبال باشگاهی ایران خودنمایی کنند. در این میان، کفه‌ترازو به سوی حضور چهره‌های ناموفق سنگینی می‌کند اما بازیکنان باکیفیتی هم بوده‌اند که به فوتبال ایران آمده و توانسته‌اند عملکردی خیره‌کننده را از خود به جای بگذارند. کوین یامگا، گیورگی گولسیانی و یورگن لوکادیا از جمله این بازیکنان در اردوی استقلال و پرسپولیس هستند اما تراکتوری‌ها هم خرید خوبی خارجی داشته باشند.

سرخ‌پوشان تبریزی که بعد از خصوصی‌شدن تیم‌شان، بیش از 10 بازیکن خارجی را در ترکیب تیم خود در فصول اخیر داشته‌اند، در زمینه کشف خارجی‌های باکیفیت چندان موفق نبوده و بیش از آنکه بازیکن باکیفیت خارجی در فهرست تراکتور حضور پیدا کند، بازیکنانی آمدند که در برآورده کردن خواسته‌های هواداران تیم‌شان ناکام بودند. در این میان، ریکاردو آلوز از جمله بازیکنان خارجی بود که در مسیری متفاوت قدم زد و توانست به خوبی شایستگی‌های فنی خود را نشان بدهد.آلوز که یکی از بهترین خارجی‌های فوتبال ایران در یک‌دهه گذشته محسوب می‌شود و در مسیر جاودانگی و حضور در بین برترین خارجی‌های تاریخ لیگ برتر قدم بر می‌دارد، فصل گذشته توانست با 12 پاس گل، رکوردی فوق‌العاده را از خود به جای بگذارد و عنوان مهندس لیگ بیست‌ودوم را از آن خود کرد؛ آن‌هم در شرایطی‌که ستاره پرتغالی اولین فصل حضورش در فوتبال ایران را تجربه می‌کرد اما او توانست عملکردی خیره‌کننده داشته باشد و بالاتر از همه مدعیان، به عنوان برترین پاسور فصل دست پیدا کرد.

طلسمی که در آسیا شکسته شد

ریکاردو آلوز با وجود درخشش در فصل گذشته، نتوانست شروع خوبی در لیگ بیست‌وسوم داشته باشد و پاس‌های کلیدی او گره‌گشای کار تراکتور نبود؛ به‌طوری‌که در 2 هفته ابتدایی فصل جدید و در مصاف با تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران با وجود ارسال‌های کم‌نقص، آلوز در ساخت گل ناموفق بود تا عدد صفر در مقابل پاس گل‌هایش خودنمایی کند. البته که فقدان مهاجم تمام‌کننده در ترکیب تراکتور هم در مسیر ناکامی آلوز برای گل‌سازی موثر بود اما سرانجام هافبک پرتغالی در واپسین دقایق دیدار با شارجه امارات در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا موفق به طلسم‌شکنی شد و اولین پاس گل خود را به‌ثبت برساند؛ پاس گلی که البته برای نجات تراکتور کافی نبود و سرخ‌پوشان تبریزی از گردونه رقابت‌های آسیایی حذف شدند.

قدم اول در مسیر تاریخ‌سازی؟

هافبک پرتغالی در جریان پیروزی یک‌گله تراکتور مقابل مس رفسنجان تقلای زیادی برای طلسم‌شکنی در لیگ برتر داشت اما ناموفق بود تا این‌که شب گذشته بعد از ارسال پاس کلیدی‌های فوق‌العاده که با بی‌دقتی مهاجمان از دست می‌رفت، سرانجام آلوز توانست در دقیقه (3+90) در قامت گل‌ساز بدرخشد و زمینه‌ساز برتری یک‌گله تراکتوری‌ها در اهواز شد؛ پاس گلی که سرخ‌پوشان را 3 امتیاز مهم بیرون از خانه رساند و هم عدد صفر را از مقابل نام آلوز در جدول برترین پاسورهای لیگ بیست‌وسوم حذف کرد. سعید صادقی در لیگ بیست‌ویکم توانست 13 پاس گل بدهد و رکوردی ویژه را از خود کرد که آلوز فصل گذشته تا یک‌قدمی شکستن رکورد او پیش رفت اما ناکام بود. هافبک باتجربه تراکتور که شب گذشته اولین پاس گل خود را برای تراکتور در فصل جدید لیگ برتر داد، امیدوار است در 26 بازی باقی‌مانده هم بتواند بار دیگر به عنوان برترین پاسور فصل برسد و هم اینکه بتواند تاریخ‌سازی کند و رکورد صادقی را بشکند؛ رکوردی که شکستن آن سخت اما برای ستاره‌ای مانند ریکاردو آلوز شدنی است!


ت ت
کدخبر: 174711 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها