خط حمله تیم ملی قُرُق شد!

دو ستاره باتجربه فوتبال ایران با عملکردی درخشان توانسته‌اند همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کنند.

خط حمله تیم ملی قُرُق شد!

به گزارش منیبان، تیم ملی ایران باید کمتر از 3 ماه دیگر در جام ملت‌های آسیا 2023 شرکت کند و در شرایطی‌که گمانه‌زنی‌های پرشماری درباره فهرست نهایی بازیکنان موردنظر امیر قلعه‌نویی در حال انجام است، به نظر می‌رسد که این سرمربی باتجربه کمترین دغدغه را برای چینش خط حمله تیمش دارد و اگر اتفاق غیرمنتظره و مصدومیت ناگهانی رخ ندهد، به نظر می‌آید که امیر قلعه‌نویی آرایش تهاجمی موردنظرش را برای حضور در مقابل غول‌های فوتبال آسیا انتخاب کرده و قصد دارد تا با 2 مهاجم لژیونر در فوتبال اروپا، ترکیب تیم ملی را چینش کند.مهدی طارمی و سردار آزمون، جدی‌ترین گزینه‌های حضور در خط حمله تیم ملی ایران هستند؛ دو ستاره‌ای که در سالیان گذشته همواره در نقش یک زوج موفق در خط حمله تیم ملی ایران درخشیده‌اند و حالا در تلاش برای رسیدن به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی فوتبال ایران هستند. طارمی و آزمون که این روزها در قاره اروپا مشغول به فعالیت هستند و در سطح اول فوتبال باشگاهی جهان روزگار خود را سپری می‌کنند، امیدوارند که بتوانند در تورنمنت پیش‌رو به مهم‌ترین افتخار دوران بازی خود در تیم ملی ایران دست پیدا کنند.

آزمون، متخصص گلزنی برای تیمِ قلعه‌نویی!

سردار آزمون بعد از پایان جام جهانی 2022 قطر روزهای پرماجرایی را پشت سر گذاشت و در اولین فیفادی با حضور امیر قلعه‌نویی، او از کادرفنی مرخصی گرفت تا بتواند در تمرینات تیم بایرلورکوزن حضور پیدا کند و در 2 مسابقه دوستانه برابر تیم‌های ملی روسیه و کنیا غایب بود. همچنین او که به تازگی تیم رم ایتالیا پیوسته، در فیفادی سپتامبر هم جایی در جمع بازیکنان ملی‌پوش نداشت و در شرایطی‌که شایعه احتمال عدم حضور آزمون در فهرست تیم ملی برای جام ملت‌ها به دلیل تعهد او به باشگاه ایتالیایی مطرح است اما تاکنون این ستاره باتجربه در 5 بازی زیرنظر امیر قلعه‌نویی به میدان رفته است.آزمون در تورنمنت کافا یکی از مهاجمان تیم ملی ایران بود که توانست گل قهرمانی را وارد دروازه تیم ملی ازبکستان کند. او پیش از گلزنی به ازبکستان توانست 2 بار به قرقیزستان گل بزند و یک گل و 2 پاس گل هم در کارنامه او مقابل افغانستان به چشم می‌خورد. جالب آنکه در فیفادی اخیر هم سردار آزمون توانست در جدال با تیم‌های ملی اردن و قطر برای تیم ایران گلزنی کند تا تنها بازیکن حاضر در فهرست امیر قلعه‌نویی باشد که در تمامی بازی‌هایی که زیرنظر او در دوره جدید سرمربیگری‌اش در تیم ملی به میدان رفته، گل زده است. در حال حاضر در کارنامه آزمون، 6 گل زده و 2 پاس گل در دوره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی به چشم می‌خورد که آماری جالب‌توجه است.

طارمی، نورچشمیِ ژنرال در تیم ملی!

مهدی طارمی در دوره جدید سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در هر 9 مسابقه در ترکیب اصلی به میدان رفته و از این حیث رکورددار است. او که مهاجم مورداعتماد قلعه‌نویی به شمار می‌رود، توانست پاسخ مناسبی به اعتماد سرمربی باتجربه تیم ملی ایران بدهد و آمار و ارقام جالب‌توجهی برای او بعد از 729 بازی برای تیم ملی در دوره سرمربیگری قلعه‌نویی به‌ثبت رسیده است که این آمار و ارقام باعث شده تا طارمی با کسب نمره 8.19 از «متریکا»، بهترین بازیکن حال حاضر تیم ملی باشد!ستاره باتجربه فوتبال ایران که در باشگاه پورتو پرتغال عضویت دارد، با 38 شوت از این حیث در دوره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی رکورددار است و جالب آنکه 16 شوت مهدی طارمی در چارچوب بوده که از میان این 16 شوت، 10 تای آن به گل تبدیل شده تا از حیث گلزنی هم ستاره ایرانی در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی رکورددار باشد. با این اوصاف و با توجه به رکوردهای به‌ثبت رسیده از سوی آزمون و طارمی، این دو ستاره به نظر می‌رسد که امیدهای اول گلزنی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 هستند و چهره‌هایی مانند کریم انصاری‌فرد، رضا اسدی و شهریار مغانلو در کنار شهاب زاهدی از شانس حداقلی برای حضور در ترکیب تیم ملی برخوردارند.


ت ت
کدخبر: 182571 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها