تیم منتخب هفته ششم؛ رقابت پنهان ستاره‌های استقلال و پرسپولیس!

در این هفته 2 بازیکن از استقلال، پرسپولیس، فولاد و آلومینیوم و یکی هم از شمس‌آذر، تراکتور و مس به تیم منتخب رسیدند.

تیم منتخب هفته ششم؛ رقابت پنهان ستاره‌های استقلال و پرسپولیس!

به گزارش منیبان، در هفته‌ای که سپاهان بازی نکرد، سایر مدعیان با عملکرد هجومی فوق‌العاده، جای خالی این تیم را پر کردند. استقلال که تا دقیقه 17 با 2 گل از حریف عقب افتاده بود، با درخشش مهرداد محمدی بازی را برد. شهاب زاهدی اولین هت‌تریک فصل را رقم زد. ریکاردو آلوز، بهترین گل‌ساز لیگ بالاخره برای اولین‌بار در لیگ برتر گل زد. سروش رفیعی گل نزد، ولی روی 3 گل تاثیر مستقیم داشت. در ادامه عملکرد بازیکنان حاضر در تیم منتخب «فوتبال 360» را با همکاری «متریکا» می‌خوانید. تیم منتخب این هفته بدون احتساب بازی معوقه گل‌گهر و سپاهان محاسبه شده است.

علیرضا جعفرپور/ شمس‌آذر/ نمره 7.71

در طول یک فصل، کمتر پیش می‌آید که دروازه‌بانی بعد از دریافت 2 گل، به تیم منتخب هفته برسد. این هفته اما، دروازه‌بان 21 ساله شمس‌آذر با درخشش مقابل تراکتور توانست به تیم منتخب برسد. تراکتور این هفته رکورد بالاترین مالکیت توپ (72درصد)، بیشترین شوت (31) و بالاترین امیدگل (3.59) فصل را به نام خود کرد، اما جعفرپور با 5 مهار شوتی که داشت مانع از شکل‌گیری جشن حریف شد.

احسان قهاری/ آلومینیوم/ نمره 7.71

گلزنی در شهر زادگاهش، انتخاب احسان قهاری برای اولین گل لیگ برتری‌اش بود. قهاری در لباس رقیب، به نساجی گل زد و به تیم منتخب هفته رسید. دفاع راست آلومینیوم که جلو کشیده بود، با قطع پاس و توپ‌گیری به موقع از دفاع نساجی، خودش را در شرایط تک‌به‌تک قرار داد و تک گل بازی را زد. قهاری در آن مسابقه بیشتر از همه (13 مرتبه) هم با عمکلردهای دفاعی خطر را از دروازه تیمش دور کرد.

جفرسون باهیا/ فولاد/ نمره 7.61

باهیا بیشترین لمس توپ (114)، بیشترین نبرد پیروز (12) و بیشترین عملکرد دفاعی (14) را در دربی خوزستان داشت. فولاد با این نمایش درخشان باهیا، امیدگل 0.22 به حریف داد؛ یعنی باید 5 مرتبه این مسابقه تکرار می‌شد تا استقلال خوزستان می‌توانست یک گل به فولاد بزند.

یونس اکبرپور/ آلومینیوم/ نمره 7.44

وینگ‌بک چپ آلومینیوم جزو فعال‌ترین بازیکنان تیمش است و در هر مسابقه بیشترین لمس توپ را دارد. او در این هفته هم برای کلین‌شیت خارج از خانه تیمش، 8 مرتبه با عملکردهای دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ، اجازه گلزنی را از مهاجم‌های نساجی گرفت.

ریکاردو آلوز/ تراکتور/ نمره 7.89

آلوز پس از 33 بازی در لیگ برتر ایران، بالاخره گل زد. مهندس تراکتوری‌ها این هفته 7 شوت زد تا مجموع شوت‌هایش برای زدن گل به 46 ضربه برسد. آلوز علاوه بر گلی که زد، 4 مرتبه هم با پاس‌های کلیدی موقعیت ساخت تا در روز شکست تیمش، نمایش درخشانی داشته باشد.

سروش رفیعی/ پرسپولیس/ نمره 8.22

در طول تاریخ لیگ برتر، فقط 3 بازیکن پرسپولیس در مسابقه‌ای که گل نزدند، روی 3 گل تاثیر مستقیم داشتند. در این هفته، سروش رفیعی هم نامش را به این جمع اضافه کرد. سروش همان شروع مسابقه کرنری ارسال کرد که ضربه دانیال اسماعیلی‌فر را گلر پیکان مهار کرد. او در ادامه 2 پاس‌گل تماشایی داد و یک پنالتی گرفت.

فرشید باقری/ مس رفسنجان/ نمره 7.84

باقری برای ثبت دومین برد این فصل تیمش، 2 مرتبه با شوت و 2 مرتبه با پاس‌های کلیدی دروازه تیم مربی فصل قبلش را تهدید کرد. در نهایت هم خود او یک گل زد تا بهترین بازیکن زمین شود.

آرش رضاوند/ استقلال/ نمره 8.02

رضاوند در بازی با هوادار، با پرس درست بیشتر از همه پاس‌های بازیکنان حریف را در میانه راه قطع کرد. او پس از قطع پاس، تصمیم‌های درستی هم گرفت و بیشتر از همه با پاس‌های کلیدی موقعیت ساخت. یکی از 3 خلق موقعیت رضاوند را مهرداد محمدی تبدیل به گل کرد. او در این بازی 3 مرتبه هم با شوت دروازه حریف را تهدید کرد.

گادوین منشا/ فولاد/ نمره 7.70

منشا اولین گل فصلش را در مسابقه‌ای زد که نیمکت‌نشین بود. گادوین منشا فقط نزدیک به نیم‌ساعت بازی کرد و در آخرین دقایق بازی، تنها گل مسابقه را به ثمر رساند تا فولاد دومین بردش پس از جدایی علیرضا منصوریان را هم به‌دست آورد. منشا تا پیش از این بازی 9 شوت زده بود که 6 تا از آن‌ها هم در چارچوب بود ولی هیچ کدام گل نشده بود. 

شهاب زاهدی/ پرسپولیس/ نمره 9.50

بهترین نمایش بازیکنی در یک مسابقه از این فصل را شهاب زاهدی در بازی این هفته مقابل پیکان ثبت کرد. شهاب 8 مرتبه با شوت دروازه حریف را تهدید کرد که 5 شوت او در چارچوب بود تا اولین هت‌تریک فصل جدید به نام او ثبت شود. زاهدی یک پاس‌کلیدی هم داد تا پرسپولیس تیر دروازه پیکان را هم به لرزه درآورد. 

مهرداد محمدی/ استقلال/ نمره 9.36

24 ساعت بعد از درخشش شهاب زاهدی، نوبت به لژیونری رسید که استقلال در این فصل خرید. محمدی پس از گلزنی در تیم ملی، در بازی استقلال هم یک پنالتی گرفت، 2 موقعیت ساخت و 2 گل زد تا نقش اول کام‌بک استقلال باشد.


ت ت
کدخبر: 182840 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها