نگرانی‌های امیر بیشتر شد؛این مهره تیم ملی بی‌جانشین است

با مصدومیت سامان قدوس نگرانی‌های قلعه نویی در آستانه جام ملت‌ها بیشتر شد و او حالا باید انتخاب کند.

نگرانی‌های امیر بیشتر شد؛این مهره تیم ملی بی‌جانشین است

به گزارش منیبان؛ بدترین چیز برای یک مربی در فوتبال از دست دادن یک بازیکن ثابت و مهم است. بازیکنی که نقشه‌هایش را بر اساس حضور او در زمین تنظیم کرده و جایگزین نزدیک به آن توانمندی ندارد.کشور ایران مهد استعداد است و فوتبال ایران با داشتن ستاره غریبه نیست اما برخی بازیکنان هستند که به واسطه داشتن یک سری ویژگی خاص، غیر قابل جایگزینی هستند. آنها چه در تیم باشگاهی و چه در تیم ملی چنان کیفیتی دارند که اگر نباشند، نفر جایگزین قادر به انجام وظایف آنها نیست و مربیان مجبور به تغییر تاکتیک می‌شوند.امیر قلعه نویی ترکیب ثابت خود برای جام ملت‌ها را شناخته و در برابر هنگ‌کنگ اولین ضربه را خورد. در ۲-۴-۴ لوزی مد نظر قلعه‌نویی، علیرضا جهانبخش هافبک راست فیکس ما بود اما مصدوم شد و حالا امیر مدام با هلند در ارتباط است تا آخرین وضعیت بهبود او را دنبال کند.

برای جهانبخش جانشین در اردوی تیم ملی بود و دیدیم که ترابی برابر ازبکستان خوب بازی کرد. البته که جهانبخش به عنوان کاپیتان سوم تیم ملی و با توجه به اینکه بیشتر اوقات دو سال اخیر حاج صفی و انصاری‌فرد بازی نمی‌کردند، نقش مهمی در جمع کردن تیم به عنوان کاپیتان برای کمک به مربیان داشت.یعنی جای خالی جهانبخش تنها درون زمین احساس نمی‌شد و برابر ازبکستان امیر بدشانس بود که یک ضربه محکم‌تر خورد، این بار سامان قدوس مصدوم شد و شدت نگرانی‌ها به حدی بود که حتی خداداد عزیزی را هم به عنوان مشاور قلعه‌نویی به مصاحبه واداشت. حالا امیر باید یک چشمش هم به انگلستان باشد!

در ۲-۴-۴ لوزی یک هافبک طراح باید پشت سر دو مهاجم بازی کند. هافبکی که بتواند پاس گل بدهد و بازی‌سازی کند، از همان پلی میکرها که در فوتبال امروز دنیا به شدت کمیاب شده‌اند. در فوتبال مدرن امروزی همه بازیکنان باید به یک اندازه دوندگی و در کار دفاع تیمی و پرس از بالا به تیم کمک کنند. معمولا بازیکنان ظریف و تکنیکی در این زمینه کم می‌آورند و ارزش سامان قدوس به همین است که در عین ظرافت بازی‌سازی، بخاطر بازی در لیگ انگلستان قلدر و دونده نیز هست.دیدیم که برابر ازبکستان با خروج قدوس امیر مجبور به تغییر تاکتیک تیم شد و حتی سیستم بازی را هم عوض کرد. این یعنی سامان قدوس در ترکیب تیم ملی ما یک مهره بدون جانشین است که اگر نباشد امیر نمی‌تواند ۲-۴-۴ لوزی بازی کند. متاسفانه در شرایط فعلی بازیکنی شبیه به قدوس هم نداریم. گزینه‌هایی مثل سروش رفیعی هم چه به لحاظ سنی و چه توانایی، در حد تیم ملی و جام ملت‌ها نیستند و می‌بینیم که در پرسپولیس هم سروش چه اشتباهاتی دارد و همیشه فیکس نیست.خیلی تیم‌های ما نیز که اصلاً پلی میکر ندارند، پس حالا امیر فقط باید امیدوار باشد که سامان برسد و پلن بی او نیز تغییر سیستم بازی تیم ملی خواهد بود!


ت ت
کدخبر: 188534 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها