حس عجیب استقلال به اهواز؛ این بار، شهر خوشبختی نبود!

استقلال، این بار با خاطره‌ای خوب، اهواز را به مقصد تهران ترک نکرد.

حس عجیب استقلال به اهواز؛ این بار، شهر خوشبختی نبود!

به گزارش منیبان، استقلال تا به حال در 4 دوره لیگ برتر، قهرمان شده است: لیگ‌های پنجم، هشتم، دوازدهم و بیست و یکم. و به جز اولی، 3 قهرمانی دیگر یک آدرس مشترک داشته است: اهواز. مرکز استان خوزستان، شعبه دوم هواداران استقلال است و اهواز، جاییکه استقلال هرگز در آن، غریب نبوده است. و دست بر قضا، قهرمانی‌های استقلال همیشه وام‌دار اهواز بوده است.

* لیگ هشتم

  استقلال با یک گل از پیام در مشهد جلو بود ولی شهر تعیین‌کننده قهرمان، اهواز نام داشت نه هیچ جای دیگر. سرنوشت قهرمانی را نه استقلال که ذوب‌آهن مشخص می‌کرد و آنها کجا بودند؟ اهواز. و درنهایت استقلال با قلعه‌نویی قهرمان شد نه بابت نتیجه مشهد بلکه بابت آنچه در اهواز رقم خورد. فولاد در خانه‌اش با نتیجه 4 یک ذوب‌آهن را برد تا جام از اهواز به سمت مشهد حرکت کند.

* لیگ دوازدهم

  این بار سرنوشت در دستان استقلال بود. آنها دو بازی تا پایان فصل داشتند و نیاز به 3 امتیاز برای قهرمانی. رویارویی اول با فولاد در اهواز و سپس با داماش در تهران. شکست هفته پایانی نشان داد آن بردِ اهواز چقدر مهم بود. تیم قلعه‌نویی در اهواز با تک گل جواد نکونام از روی نقطه پنالتی، برنده شد و جشن قهرمانی گرفت تا کار به هفته پایانی نکشد. 

* لیگ بیست و یکم

  بعد از 9 سال، قهرمانی استقلال بازهم یک آدرس مشترک داشت: اهواز. تیم طلایی مجیدی برابر فولادِ نکونام قرار گرفت و بازهم زمین را بدون باخت ترک کرد؛ اتفاقی که آن فصل، دیگر تکراری و تبدیل به یک عادت شده بود. این برد درخشان در کنار شکست پرسپولیس برابر سپاهان در سیرجان قرار گرفت و این بار هم قهرمانی استقلال در اهواز، قطعی شد.

لیگ بیست و سوم

استقلال امیدوار بود با گرفتن سه امتیاز بازی با فولاد، با برد آماده دربی شود اما این اتفاق رخ نداد تا استقلال از 4 بازی آخرش، فقط یک برد کسب کرده باشد.


ت ت
کدخبر: 191181 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها