آیا در دربی سال70استقلالی ها مراعات علی پروین را کردند؟

یکی از معروف ترین دربی های پایتخت دربی سال ۱۳۷۰ بود که با برتری استقلال تمام شد.

آیا در دربی سال70استقلالی ها مراعات علی پروین را کردند؟

 به گزارش منیبان، چند سال بعد از آن دربی دو بازیکن مطرح استقلال مدعی شدند که تیمشان بعد از زدن گل دوم به خاطر علی پروین که آن سال مربی تیم ملی هم بود، مراعات کرده و فشار بیشتری روی دروازه پرسپولیس نیاورده است! ادعایی جنجالی که البته قابل اثبات نیست و از روی فیلم بازی هم فقط می توان گمانه زنی کرد. استقلال در آن بازی تا دقیقه ۱۳ با دو گل مرفاوی و ورمزیار از پرسپولیس پیش افتاد اما بعد از آن با این که توپ و میدان را در اختیار داشت، یکی دو موقعیت بیشتر روی دروازه پرسپولیس خلق نکرد.

 سالها بعد رضا حسن زاده و صادق ورمزیار مدعی شدند استقلال بعد از گل دوم خیلی خود را به آب و آتش نزد و حتی رضا حسن زاده گفت ما حرمت آقای پروین را نگه داشتیم وگرنه می‌توانستیم ۶ گل به پرسپولیس بزنیم و اتفاق سال ۵۲ را جبران کنیم.

 نکته اینجاست که هیچ‌کدام ازمربیان و بازیکنان وقت پرسپولیس چنین ادعایی را تایید نمی‌کنند و علی پروین هم با گذشت سال‌ها از آن دربی واکنش خاصی به ادعای دو بازیکن استقلال نشان نداده است.

 در لیگ ۷۰-۷۱ استقلال در هر دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس را شکست داد و در نهایت نایب قهرمان لیگ شد در آن دوره پاس تهران به مقام قهرمانی رسید و پرسپولیس سوم شد.


ت ت
کدخبر: 20257 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها