۹۲۹ روز ناکامی کاپیتان، طلسم امیری شکسته شد

وحید امیری با گلزنی برای پرسپولیس تهران توانست طلسم 929 روزه خود را بشکند و گل تاریخی خود را به ثبت برساند.

۹۲۹ روز ناکامی کاپیتان، طلسم امیری شکسته شد

به گزارش منیبان، پرسپولیس با گلزنی وحید امیری موفق به پیروزی ۲-۰ مقابل فولاد خوزستان شد. این بازیکن در فصول اخیر، چند بار دچار آسیب‌دیدگی شد و در بسیاری از مسابقات به عنوان عنصر هجومی به کار گرفته نشده بود. همین مساله باعث شد تا مدت‌ها از گلزنی دور باشد. آخرین گل وحید امیری به بازی هفته هفدهم برابر نساجی در لیگ بیست‌ویکم بازمی‌گردد و امیری پس از ۹۲۹ روز و ۵۲ بازی موفق به گلزنی شد که طولانی‌ترین زمانی است که این بازیکن در دوران بازیگری خود در لیگ برتر در گلزنی ناکام بوده است.

امیری ۳۰ تایی شد

گل امیری برابر فولاد، سی‌امین گل این بازیکن در تاریخ لیگ برتر بود. این بازیکن ۱۹ گل با پیراهن پرسپولیس و ۱۱ گل با پیراهن نفت تهران به‌ثمر رسانده است. این گل وحید امیری را در رده دوم مسن‌ترین گلزنان تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر قرار دارد. رده نخست این جدول متعلق به جلال حسینی است که آخرین گل خود را با ۴۰ سال و ۴ ماه سن زد و حالا وحید امیری در شرایطی که ۳۶ سال و ۵ ماه سن دارد، بالاتر از حمید استیلی و کریم باقری در حایگاه دوم قرار گرفت. کاپیتان پرسپولیس برای رسیدن به رکورد سیدجلال حداقل باید ۴ فصل دیگر در پرسپولیس بازی کند.

امیری متخصص گلزنی به فولاد

در شرایطی وحید امیری موفق به گلزنی برابر فولاد شد که این تیم خوزستانی سهم بالایی از گل‌های امیری را دارد و از ۳۰ گل امیری، ۷ گل برابر فولاد خوزستان زده شده است. کارنامه امیری برابر فولاد تنها منحصر به گلزنی نیست و این بازیکن ۵ پاس گل هم داده است. 

در تاریخ تقابل‌های پرسپولیس با فولاد خوزستان، هیچ بازیکنی بیشتر از ۳ گل نزده بود و ۷ بازیکن به صورت مشترک عنوان بهترین گلزن را در اختیار داشتند که وحید امیری با گلزنی در این مسابقه به تنهایی بهترین گلزن تاریخ مصاف‌های دو تیم در لیگ برتر شد.

در تاریخ لیگ برتر ۳ بازیکن به صورت مشترک رکورددار گلزنی برابر فولاد خوزستان هستند. عیسی آل‌کثیر، لوسیانو ادینیو و رضا عنایتی ۸ گل به فولاد زده‌اند و حالا وحید امیری با ۷ گل در یک قدمی این ۳ بازیکن قرار گرفته است.

 


ت ت
کدخبر: 233322 تاریخ انتشار
منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها