پرسپولیس و سپاهان؛ یک مشت طلسم و رکورد و سوال

مهمترین بازی این هفته لیگ برتر در سیرجان و با میزبانی پرسپولیس از سپاهان برگزار می‌شود.

پرسپولیس و سپاهان؛ یک مشت طلسم و رکورد و سوال

به گزارش منیبان، دو تیمی که در تعقیب استقلال صدرنشین زندگی می‌کنند و خوب می‌دانند در این بازی باید برنده شوند تا شاید تیم مجیدی در اهواز بلغزد و امیدهایی هر چند کم و شاید هم بیشتر از کم برای هفته‌های بعدی، زنده شود و البته خوب هم می‌دانند تساوی، همین امیدهای اندک را هم پوچ کرده و تیم فرهاد مجیدی را به سمت قهرمانی، هل می‌دهد.

* مساوی می‌شود؟

  بدترین نتیجه برای این دو تیم و بهترین نتیجه برای استقلال، مساوی است. نتیجه‌ای که البته در رویارویی‌های لیگ برتری دو تیم در دومین ماه سال به وفور دیده می‌شود. پرسپولیس و سپاهان برای نهمین بار در اردیبهشت به مصاف هم می‌روند آنهم در حالیکه تنها 3 تا از 8 رویارویی قبلی برنده داشته: یک بار پرسپولیس (بازی تعیین قهرمان لیگ هفتم) و 2 بار سپاهان (در لیگ‌های چهارم و پنجم). نیم بیشتر بازی‌های این ماه یعنی 5 رویارویی بدون برنده بوده شامل هر 4 بازی آخر.

* می‌برد؟ می‌بازد؟

  محرم نویدکیا ، یکی از آنهایی است که باید نامش را در فهرست امثال تارتار، کمالوند، نکونام و مجیدی قرار داد: مردانی که هرگز موفق به شکست دادن پرسپولیس در لیگ برتر نشده‌اند یا مدت‌هاست در حسرت چنین آرزویی زندگی می‌کنند. نویدکیا 3 بار برابر پرسپولیس قرار گرفته: 2 بازی مربوط به لیگ بیستم، مساوی شده است و در بازی رفت این فصل هم، پرسپولیس با گل کامیابی‌نیا، هر 3 امتیاز را به جیب زد. سپاهان و پرسپولیس البته برابر هم، طلسم‌ها و رکوردهای دیگری هم دارند: اینکه سپاهان فقط در یکی از 12 رویارویی آخرش موفق به شکست دادن پرسپولیس شده یا اینکه گل‌محمدی در 6 مصاف آخرش به سپاهان نباخته و حتی اینکه پرسپولیس در 4 بازی اخیرش به سپاهان نباخته است.

* گل دارد؟

  اینکه رویارویی سپاهان و پرسپولیس، گل نداشته باشد با توجه به مرور بازی‌های قبلی دو تیم چندان قابل پیش‌بینی نیست. پرسپولیس در 23 بازی آخر لیگ برتری‌اش تنها نتوانسته به استقلال در دربی رفت و صنعت نفت و هوادار در دور برگشت، گل بزند. اما این نکته را هم باید در نظر داشت که 2 تا از 3 میزبانی آخر پرسپولیس برابر سپاهان، صفر صفر شده و قرمزها 3 فصل است در حسرت گل زدن به سپاهان در بازی‌های خانگی، زندگی می‌کنند. سپاهان هم در 6 بازی آخرش فقط نتوانسته به گل‌گهر گل بزند. در تاریخ فوتبال ایران، این دو تیم 78 بار به مصاف هم رفته‌اند که پرتکرارترین نتیجه، تساوی بدون گل بوده که در 14 بازی رقم خورده است.

* کلین‌شیت؟ بیخیال!

  نه پرسپولیس و نه سپاهان؛ هیچ‌کدام از دو تیم علاقه‌ای به کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه‌شان در این فصل نداشته‌اند. پرسپولیس در 21 بازی آخرش تنها 10 بار کلین‌شیت کرده و این آمار برای سپاهان به 7 کلین‌شیت در 19 بازی می‌رسد. با کوچک‌تر کردن بازه زمانی هم اتفاق خاصی نمی‌افتد چون برای پرسپولیس به 2 کلین‌شیت در 8 بازی آخر لیگ برتری می‌رسیم و برای سپاهان هم به 2 کلین‌شیت در 11 بازی آخر لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا. هر دو تیم در این فصل، تلاش کرده‌اند با تعویض دروازه‌بان به این اوضاع پایان بدهند ولی گوهری برای پرسپولیس و مظاهری برای سپاهان، نه‌تنها دوای درد نبودند که حتی اوضاع را از روزهای حضور لک و کنت، بدتر هم کرده‌اند.

* خاطرات بد

  بعد از کش و قوس‌های فراوان برای تعیین میزبان این بازی و جابجایی‌اش بین تبریز و انزلی و کرج، درنهایت سیرجان پذیرایی از این رویارویی را قبول کرد. زمینی که خاطرات خوشی برای دو تیم در این اواخر نداشته است. پرسپولیس در همین ورزشگاه بود که یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایش را برابر فولاد انجام داد و قهرمانی سوپرکاپ را از دست داد. سپاهان هم آخرین حضورش در این ورزشگاه را با شکست 4 به 2 برابر گل‌گهر، پایان داد هرچند حضور از دقیقه 78 بازیکن غیرمجاز تیم قلعه‌نویی درنهایت باعث برنده شدن‌شان شد.

منبع: فوتبالی

ت ت
کدخبر: 83096 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها