پس از سرخابی‌های پایتخت؛

سپاهان سومین باشگاه هزار امتیازی تاریخ لیگ‌برتر(آمار)

طلایی پوشان اصفهانی در مقابل تراکتور به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کردند تا مجموع امتیازات آنها در تاریخ رقابت های لیگ برتر به عدد 1000 برسد.

سپاهان سومین باشگاه هزار امتیازی تاریخ لیگ‌برتر(آمار)

به گزارش منیبان،  تا پیش از اینکه پرسپولیس در لیگ هجدهم سومین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرد، طلایی پوشان اصفهانی به واسطه حضور مقتدرانه ای که  در دهه هشتاد در لیگ برتر داشتند، سال ها لقب پرافتخارترین تیم ایران را در روزهایی که محرم نویدکیا رهبر این تیم در میانه زمین بود، به نام خودشان زده بودند.

پرسپولیس با قهرمانی در لیگ هجدهم علاوه بر هت‌تریک در قهرمانی که پیش تر تنها به نام سپاهان در لیگ برتر فوتبال ایران ثبت شده بود، در لیگ نوزدهم نیز به قهرمانی دست یافت تا آمار دست نیافتنی تری به نام خود بزند و شاید هم یکی از دلایل درگیری های هواداران دو تیم طی لیگ های هجدهم و نوزدهم به دلیل حساسیت طرفداران دو تیم روی همین موضوع بود.
سپاهان در لیگ های هجدهم و نوزدهم  رقیب اصلی پرسپولیس در مسیر قهرمانی بود و حالا با محرم توانسته این عنوان را در پایان سال 1399 بالاتر از پرسپولیس به نام خودش بزند، تا بسیاری از هواداران این تیم امیدوار به تکرار روزهای خوش گذشته و بازپس گرفتن عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران در آینده باشند.

همین امروز که طلایی پوشان با پیروزی مقابل تراکتور و صدرنشینی، پایان شیرینی در سال 99 رقم زدند،  یک رکورد تاریخی دیگر به نام آنها ثبت شد و پس از استقلال و پرسپولیس نام خودشان را به عنوان سومین باشگاه کشور مطرح کردند که از این امتیاز گذر می کند.

استانکو پوکله پوویچ و زلاتکو کرانچار دو مربی کرواتی سپاهان بوده اند که نقش مهمی در تاریخ این باشگه ایفا کرده اند؛ فرهاد کاظمی که اولین قهرمانی سپاهان را رقم زد، ناصر مهدی پور، ادسون تاوارس، لوکا بوناچیچ، ویرا، فیرات، چرخابی، طاهری،  قلعه نویی، بوناچیچ، قنبری، فرکی، استیماچ، ویسی، ابراهیم زاده و درنهایت محرم نویدکیا افرادی بوده اند که هر بخشی از تاریخ سپاهان را برای رسیدن به امتیاز هزار نوشته اند؛ حالا برخی مثل کریم قبنری و طاهری بیشتر به عنوان مربیان موقت افتخار حضور در راس کادر فنی تیم را پیدا کرده اند و برخی مربیان دیگر نظیر استانکو، فرهاد کاظمی، امیرقلعه نویی و کرانچار نقش عظیمی در این موفقیت ایفا کرده اند؛ مسیری که حالا با محرم به شکل بسیار خوبی در حال پیشروی است.

در پایان هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر در دوره بیستم، در شرایطی طلایی پوشان اصفهانی به امتیاز هزار رسیدند، که پرسپولیس 1045 امتیازی است و استقلال با کسب 1073 امتیاز، بهترین آمار را از این حیث در تاریخ رقابت ها به نام خود زده است.


ت ت
کدخبر: 8823 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها